جمعه 14 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

تا کنون 860 نفر در استان هرمزگان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و 269 نفر نیز با تشخیص کووید -19 در بیمارستان‌های استان بستری هستند. از این تعداد، 67 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال 21 نفر از آن‌ها وخیم اعلام شده است. این روزها هرمزگان از نظر بحران کرونا حال خوشی ندارد. با وجود اعمال برخی محدودیت‌های کرونایی، باز هم برخی مراسم بدون مجوز در این استان برگزار...

معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت ضمن اشاره به تاریخچه نام‌گذاری روز جهانی دیابت، در عین حال به بررسی عوارض بیماری بر نظام سلامت جهانی پرداخت و گفت: هزینه‌های دیابت در سال 2019 میلادی به میزان 760 میلیارد دلار آمریکا بوده است و باید بدانیم دیابت مسئول 10 درصد از کل هزینه‌های صرف‌شده در سلامت است.

شمار جان‌باختگان کرونایی در هرمزگان به 860 نفر رسیده و 269 نفر با تشخیص کووید19 در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این شمار 67 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال 21 نفر از آن‌ها وخیم است. این روزها هرمزگان از لحاظ بحران کرونا نیز حال و روز خوشی ندارد و حتی رکورد بستری شدن را رده کرده است و با وجود اعمال محدودیت های کرونایی بازهم شاهد برگزاری برخی مراسمات...

اپیدمیولوژیست شرکت داروسازی گیلید آمریکا گفت: رمدسیویر با کمک به ترخیص زودتر بیماران بستری در بیمارستان علاوه بر برگرداندن زودتر بیمار به آغوش خانواده و جامعه موجب کاهش بار کاری پرسنل درمانی و خالی شدن سریعتر تخت های بیمارستانی می شود.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در هند گفت: تأثیر غیرمستقیم مرتبط با افتادن افراد در تنگنای مالی و روی آوردن به امنیت اجتماعی منجر به تأثیر اقتصادی بیشتر و افزایش زمان بهبود اقتصادی خواهد شد پس با توجه به این واقعیت ها، ما قرنطینه های کامل را به عنوان آخرین گزینه برای حل این بحران در نظر می گیریم زیرا این امکان هنوز وجود دارد که بتوانیم همه مردم را درگیر اقدامات اساسی و موثرتر کنیم.

اگر تا چندی پیش سقوط هواپیماها و آمار بالای واژگونی مرگبار اتوبوس ها در ایران اشک همه را در می آورد، حالا ایران روزانه به اندازه مسافران دو هواپیما، کشته می دهد و آمار آن ساعت 14 هر روز اعلام می شود؛ دردآورتر آنکه دیگر اعداد مرگ کرونایی ها برای ایرانی ها عادی شده و فقط از خود می پرسند آیا نفر بعدی لیست، خودشان هستند؟

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش برف و باران در محور های 10 استان خبر داد.

سازمان بهداشت جهانی، رسما پلتفرم‌های ایرانی ساخت واکسن کرونا را درلیست کاندیداها قرار داد.

سه نفر از مرزبانان کشور در پی تجاوز عناصر مسلح ضدانقلاب به مرزهای شمال غرب کشور، به شهادت ریدند.

بارش باران پاییزی در روز جمعه 23 آبان ماه، باعث کاهش دمای هوا و طراوت فضای پاییزی در تهران شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: برای تمدید دفترچه بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت تسهیلات خاصی به دلیل شیوع ویروس کرونا ایجاد شده و تاریخ اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت تا پایان سال تمدید شده است.

«کابوس نیمه‌شب دوم تیر ماه 1287 باغشاه، برای خفتگان خندق پشت دروازه باغشاه که حالا حیاطی شده وسط تهران افسارگسیخته، تمام نشده است»

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، بر تسریع افزایش آموزش و پژوهش در این دانشگاه با ورود برگزیدگان آزمون سراسری و دانش آموزان دارای معدل بالا تاکید کرد.

در پی وقوع بارندگی، تگرگ شدید و طوفان در بوشهر مدیرکل بحران استانداری بوشهر گفت: خسارات احتمالی در دست بررسی است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران اخبار منتشر شده درباره تخریب مقبره ملک المتکلمین را شایعاتی بی‌اساس خواند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران در کشور تا اواسط هفته آینده خبر داد و گفت: بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر نیز دور از انتظار نیست.