شنبه 31 شهریور 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان، وضعیت طلاق در این استان را نگران‌کننده خواند و گفت: تکالیف معاونت جوانان این اداره کل در این بخش بیش از آنکه ناظر به پیشگیری از طلاق باشد ناظر به ازدواج و تحکیم بنیان‌های خانواده است.

شیوه نامه کیفیت بخشی به مدارس شبانه روزی، روستامرکزی و لازم التوجه مناطق کمتر برخوردار از سوی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ماه جاری ابلاغ شد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از آغاز آزمون سنجش صدای وسایل نقلیه سبک و موتورسیکلت در مراکز معاینه فنی شهر تهران خبر داد.

نوع جدیدی از ویروس جهش یافته کرونا در مینک‌های (راسو) موجود در دو مزرعه خز در شمال یونان یافت شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با صراحت می گویم در صورتی که پروتکل‌ها و دستورالعمل های بهداشتی جدی گرفته نشود با وضعیت بسیار خطرناکی در استان روبرو خواهیم شد.

بیستمین دوره مسابقه بین‌المللی برنامه‌نویسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر 7 آذرماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

فرماندار شهرستان ملارد با اشاره به گسترش شیوع ویروس کرونا در شهرستان ملارد از درخواست این شهرستان برای اعمال محدودیت فعالیت اصناف از ساعت 18 به ستاد استانی مبارزه با کرونا خبر داد.

معاون پیشگیری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از فراهم شدن امکان پیش‌بینی وقوع یخبندان در تهران خبر داد.

مشاور عالی معاونت حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه کاهش ساعت کاری خطوط حمل و نقل عمومی در پایتخت، در راستای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ شده است، گفت: کاهش شیوع کرونا، همکاری همگانی را میطلبد.

رهاسازی پساب خانگی در معابر و کوچه‌ها بدلیل نبود چاه جذبی منجر به آلودگی زیست‌محیطی شده و مخاطره‌ای جدی برای بهداشت و سلامت عمومی و خطری برای سلامت منابع آب‌های زیرزمینی در جوامع روستایی است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح شنبه (24 آبان) از مرز 53 میلیون نفر عبور کرده است و تعداد قربانیان این ویروس نیز از مرز یک میلیون و 309 هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از 11 میلیون و 64 هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید -19...

با شروع پاندمی کرونا در ایران از اواخر سال گذشته، میزان اهدای خون روندی نزولی پیدا کرد. آمار اهدای خون به طور میانگین حدود 20 درصد طی هشت ماه اخیر کاهش یافته است. با وجود اینکه کاهش میزان مراجعه هنوز به مرحله بحران نرسیده است، اما مسئولان سازمان انتقال خون می‌گویند ذخایر استراتژیک باید به میزان مشخصی حفظ شود.

در دوران بارداری تامین مواد مغذی و ویتامینهای مورد نیاز برای حفظ سلامت مادر و جنین از اهمیت بیشتری برخوردار است. ضرورت دارد در این دوران چندین نوع ویتامین از جمله ویتامین A در رژیم غذایی مادر گنجانده شود.

پاندمی قرن، عنصری یونیک را هم تحت تاثیر قرار داده؛ عنصری که بشر هنوز نتوانسته مثل آن را تولید کند، اما حیات تک تک انسان‌ها وابسته به آن است؛ مایع سرخ رنگ حیات که نجات‌بخش زندگی انسان‌های زیادی است...

مدیرکل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد با اشاره به میزان کمک بلاعوض توسط بنیاد مستضعفان به خانواده‌های مددجویان فوت شده بر اثر کرونا، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا پایان مهرماه سال جاری از میان فوت شدگان کرونایی به 793 نفر از خانواده مبتلایان فوت شده‌، 5 میلیارد و 666 میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران از افتتاح فاز یک گردشگری پروژه هزار و یک شهر در سال 1400 خبر داد.