جمعه 14 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

در دهمین آیین پویش ره سلامت و در مراسمی با حضور رییس جمهوری و وزیر بهداشت، سه بیمارستان بزرگ کشور در مشهد مقدس، قم و زرند کرمان با ظرفیت 781 تخت که با اعتباری بالغ بر 591 میلیارد و 800 میلیون تومان ساخته و تجهیز شده از طریق ویدیو کنفرانس، به بهره برداری رسید.

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از شش کتاب درباره سرمایه‌های نمادین تهران با عنوان «تهران از منظر هنرمندان» رونمایی می‌شود.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پرداخت کمک کارانه کادر درمانی تا هفته آینده خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با تخصیص منابع از محل یک میلیارد یورویی صندوق ذخیره ارزی، به زودی این منابع در کشور توزیع شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از نصب و راه اندازی 10 دستگاه پله برقی تولیدی داخلی در خط 7 مترو تهران خبر داد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تعطیلی دو هفته ای کشور برای کنترل شیوع کرونا گفت: امروز پیش جلسه است و شنبه در ستاد ملی در خصوص تعطیلی دو هفته کشور تصمیم‌گیری خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید 44 پروژه بزرگ عمرانی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان رضوی به اجرا درآمده است.

استاندار خراسان شمالی بر ضرورت افزایش اعتبارات، تجهیزات و امکانات حوزه درمان همپای سایر استان ها تاکید کرد.

کارشناس هواشناسی استان کردستان با اشاره به کاهش دما در روزهای آینده اعلام کرد که بارش‌های سامانه اخیر تا ظهر جمعه به صورت رگبار ادامه دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت نحوه خدمات رسانی به بیماران کرونایی را در خراسان شمالی خیلی خوب و قابل تقدیر توصیف کرد و گفت: هفته آینده کمک کارانه کادر درمان پرداخت می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به وضعیت کنونی بیماری کرونا در فارس، گفت: با تداوم این شرایط در روزهای آینده وارد فاز بحرانی می‌شویم و لذا پیشنهاد می‌کنیم که استان کاملا تعطیل شود.

استاندار فارس گفت: اگر روند فعلی ابتلا به کرونا در استان ادامه داشته باشد احتمال دارد که با مشکلاتی نظیر کمبود دارو و پذیرش نشدن بیمار در مراکز بیمارستانی مواجه شویم، از این رو محدودیت‌های سخت کرونایی در فارس اعمال خواهد شد.

فرمانده مرزبانی ناجا از کشف بیش از 4 تن انواع موادمخدر توسط مرزداران استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

رئیس مرکز آموزش محیط‌زیست و تربیت محیط‌بان از تولید طرح‌های انیمیشنی و کاریکاتورهای محیط‌زیستی برای نخستین‌بار در کشور خبرداد.

وزیر بهداشت ضمن بیان اینکه تا اردیبهشت ماه سال آینده 1400 پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی افتتاح خواهد شد، گفت: ضریب تخت‌های بیمارستانی در استان‌های مرزی کشور یکی از مطلوب‌ترین شرایط را در حال حاضر دارد.

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: ستاد کرونا هنوز برای اعمال محدودیت منع تردد خودروهای شخصی از ساعت 21 تصمیم گیری نکرده و در این زمینه مصوبه ای ندارد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: برای سرعت بخشیدن به غربالگری مناسب کرونا راهی جز استفاده از کیت‌های تشخیص سریع نداریم اما اهمیت کیت‌های تشخیص سریع در تداوم استفاده از این کیت‌ها، شناسایی به موقع بیماران و اطرافیان آنان همچنین قرنطینه بیماران است.