شنبه 15 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

وزیر آموزش‌وپرورش در پیامی به مناسبت ششمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی اعلام کرد: آموزش‌وپرورش با اجرای برنامه‌های آموزشی، ترویجی و مراقبتی، از دانش آموزان در برابر اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، مراقبت می‌کند.

با همکاری بین شهرداری منطقه 12 و معاونت فنی و عمرانی شهرداری، برنامه ریزی برای شکل گیری و احیای محور گوته در اراضی فوقانی تونل امیرکبیر و تعریف کاربری‌های متناسب با این محله انجام و کار اجرایی آن آغاز می شود.

در پی واژگون شدن قایق حامل مهاجران در نزدیکی لیبی، دستکم 74 تن غرق شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کنگان از توقیف یک دستگاه خودرو سواری و کشف مقادیری قرص و پودر بدنسازی قاچاق به ارزش بیش از 700 میلیون ریال خبر داد.

آمار جهانی مبتلایان به کووید 19 به 53 میلیون و 92 هزار و 605 نفر رسیده و مرگ یک میلیون و 299 هزار و 409 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد که مبارزه با هرگونه حمل و استفاده از سلاح جزو اولویت‌های پلیس است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش برف و باران در جاده‌های 14 استان کشور خبر داد.

در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، عملیات مه‌پاشی و ضدعفونی معابر شهری تبریز انجام شد. در این عملیات معبرهای شهری و مکان‌های عمومی همچون بازارچه شتربان، میدان صاحب الامر و... توسط نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی تبریز ضدعفونی شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: انتظار ما همراهی اصناف و مردم با اجرای محدودیت‌های جدید است تا بتوانیم این محدودیت‌ها را به خوبی اجرایی کنیم و در نهایت بخشی از احتمال خطر انتشار ویروس کرونا در جامعه به واسطه حضور مردم در مراکز خرید، کاهش پیدا کند.

یک روانشناس همزمان با روز جهانی مهربانی، با بیان اینکه مرز باریکی میان مهربانی و هم‌وابستگی وجود دارد، گفت: هم‌وابستگی یعنی وابستگی بیمارگون خدمات دهی به دیگران و نادیده گرفتن خود، درحالی که مهربانی به این معنا نیست و افراد مهربان ابتدا باید اولویت‌ها، اهداف و شرایط زندگی خود را در نظر بگیرند و نسبت به خود، نقش‌های خود و حد و مرزهای خود مهربان باشند.

گیلان به عنوان یکی از استان‌های شمالی ایران همواره جزو مقاصد گردشگران و مسافران بویژه از سمت تهران بوده است. در موج اول کرونا در 10 روز نخست اسفند، استان گلیان و بویژه شهر رشت شاهد تعطیلی گسترده و خلوتی خیابان‌ها بود / اما این شرایط تداوم نیافت و در نوروز و بعد از آن، هجوم مسافران و شرایط اقتصادی موجب شد پروتکل‌های بهداشتی کم‌کم فراموش شود. همین مسائل موجب شد این استان از نظر آمار مبتلایان...

حضور تماشاچیان در صحنه حوادث و سوانح همواره یکی از دغدغه ها و گلایه های دستگاه های امدادی است، از حادثه ریزش ساختمان پلاسکو تا حادثه ای به اندازه یک تصادف رانندگی که همین چند روز پیش تماشاچیانش را با حادثه‌ای دیگر در کرج روبه‌رو کرد. اما دلیل این اشتیاق چیست و چرا برخی حاضرند حتی به قیمت جان خود همچنان یک شاهد عینی در صحنه حوادث باشند؟ یک روانشناس به تشریح این موضوع پرداخته است.

پروژه ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان به‌منظور غربالگری، شناسایی و مشاوره دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و چاق از نیمه شهریور ماه و همزمان با بازگشایی مدارس کلید خورد و قرار است شش نمره از درس تربیت‌بدنی دانش آموزان به طرح کنترل وزن و چاقی اختصاص یابد.

مدیرکل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد امام خمینی (س)، گفت: پاندمی ویروس کرونا و تورم‌ها، بالاترین فشار را بر حوزه معیشتی نیازمندان وارد کرد.

شهرداری تهران نسبت به اعمال محدودیت در ساعت سرویس دهی مترو و اتوبوس اقدام کرده، اقدامی که شلوغی ایستگاه های مترو و اتوبوس را دوچندان کرده و به طبع آن گلایه مسافران را در برداشته است.

رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت در خصوص نحوه بروز و راه‌های شناسایی ذات‌الریه و همچنین احتمال بروز ذات‌الریه پس از ابتلا به کرونا، توضیح داد.