شنبه 15 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

مدیر گروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس تحقیقات اپیدمیولوژیک، میزان چرخش ویروس کرونا در جمعیت استان مرکزی 15 درصد ارزیابی شده است.

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ متقاضیان تأییدیه مدارک تحصیلی از مراجعه مکرر به دفاتر پیشخوان دولت خودداری کنند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با صدور دستور اداری، نحوه حمایت و احراز اشتغال بیمه شدگان دورکار کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی را اعلام کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به تفاوت دنیای پس از کرونا با قبل از آن، گفت: روابط عمومی ها باید با سرعت، دقت و صراحت برای اعتمادسازی در بین مردم با هوشمندی و هنرمندی از انتشار شایعات نادرست در بین مردم که در رگ های جامعه گسترش می یابد و رگ ها را مسدود می کند، نقش و رسالت خود را انجام دهند.

جانشین پلیس راه کشور از بارش باران در جاده‌های 18 استان کشور خبر داد.

معاون توسعه منابع انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست با مهم دانستن امر آموزش در حوزه محیط زیست گفت: متاسفانه در کشور آنطور که باید به مسئله آموزش و تحقیق در حوزه محیط زیست توجه نشده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از بازگشت یک فروند بالگرد زمینگیر شده این جمعیت به چرخه امداد و نجات خبر داد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که کاهش ساعت کار مترو واتوبوس ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا به شهرداران کلانشهرها است.

آمارها حاکی از آن است که بیش از 300 هزار نفر در سراسر اروپا بر اثر ابتلا به بیماری کووید -19 جان خود را از دست داده و این نگرانی وجود دارد که موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری به دلیل سردی هوا و با وجود امید به کشف واکسن، روند افزایشی داشته باشد.

"تعطیلی واحدهای صنفی از ساعت 18 به بعد" که روز 17 آبان به عنوان مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از سوی سخنگوی این ستاد مطرح شد، از اعمال محدودیت یک ماهه فعالیت برای مشاغل (غیر از رده های شغلی شماره یک) از ساعت 18 هر روز، البته از 20 آبان ماه خبر داد.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی خبر داد.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران در پی انتقادات مطرح شده به آثار نصب شده در خانه هنرمندان با بیان اینکه به نقدها احترام می گذاریم، تاکید کرد: برخی از آثار ساخته شده در سمپوزیوم مفاخر با نقد تعدادی از کارشناسان و دوستداران فرهنگ و هنر مواجه شد؛ به همین دلیل پس از بررسی های کارشناسانه تر قرار شد تعدادی از سردیس ها اصلاح شوند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از رشد فزاینده تولید موادمخدر صنعتی در افغانستان ابراز نگرانی کرد و گفت: اگر تولید این نوع موادمخدر به ویژه شیشه در آن کشور استمرار یابد، کشورهای منطقه و اروپایی را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نایب رییس کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت از درمان ناموفق و مرگ و میر ناشی از کرونا در بیماران دیابتی کشور 10 درصد بالاتر از افراد عادی خبر داد.

مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با انتقاد از عدم پرداخت سهم شهرداری تهران از محل جرایم رانندگی گفت: مشخص نیست جرایم وصولی رانندگی به کجا می رود؟

رئیس ستاد مبارزه با کرونای شیراز تاکید کرد که رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در موضوع مقابله با شیوع بیماری کرونا و دستورالعمل‌های ستادهای ملی، استانی و شهرستانی مقابله با این بیماری، الزامی بوده و در برخورد با بی‌مبالاتی‌ها، هیچ اغماضی در کار نخواهد بود.