شنبه 15 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

"استفاده از ماسک"، "آزمایش و ردیابی بیماران" و اجرای"برنامه سراسری منسجم"، سه استراتژی مشترک در کشورهایی است که کروناویروس را کنترل کرده‌اند.

مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه در زلزله 7.3 ازگله استان کرمانشاه در سال 1396 تعداد بیش از 3 هزار پسلرزه به ثبت رسید، بر ضرورت تقویت شبکه شتابنگاری و لرزه نگاری در این منطقه تاکید کرد.

در پی افزایش بی‌سابقه تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان بیماری کووید 19، با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا از سه‌شنبه 20 آبان مشاغل گروه‌های 2،3،4 از ساعت 18 مشمول محدودیت زمانی برای فعالیت شدند. این طرح همزمان با سراسر کشور در اصفهان آغاز شد و به مدت یک ماه ادامه دارد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهوری با تاکید بر لزوم استخدام فوری حداقل 30 هزار پرستار، تسریع در پرداخت مطالبات معوقه و اعطای مرخصی برای تجدید قوا به این نیروهای فداکار و... بر لزوم تعطیلی دو هفته‌ای کشور برای قطع زنجیره انتقال بیماری کووید19 تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان بیماری کرونا استان به 244 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 4 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

استاندار تهران ضمن اشاره به کمبودهای زیرساخت‌های بهداشتی تهران گفت: ما در همراه‌سازی و اقناع مردم در مقابله با کرونا موفق نبودیم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در 72 ساعت گذشته حدود 5000 موتورسیکلت توقیفی از پارکینگ ها ترخیص شده اند.

رییس ستاد مقابله با کرونا در تهران ضمن تشریح دلایل افزایش آمار مرگ و میر کرونا در ایران گفت: بین بروز بیماری و مراجعه فرد به پزشک تاخیر وجود دارد و دلیل آن ترس مردم از مراکز درمانی است.

استاندار تهران از نظارت 16 گروه تلفیقی بر تعطیلی مشاغل از ساعت 18 خبر داد.

پژوهشگران دانشگاه تبریز، روش عملی «آلپ ریفت» را در راستای تخمین احتمال فرونشست زمین، ابداع کردند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از بارش برف و لزوم رعایت نکات ایمنی در محور تهران به شمال در محدوده امام زاده هاشم خبر داد.

سازمان هواشناسی کشور با صدور سه هشدار زرد رنگ از فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور همراه با وقوع رگبار و رعد و برق، بارش باران، وزش باد موقت و کاهش دما خبر داده و به کشاورزان مناطق مختلف کشور توصیه‌هایی را کرده است.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در شاد رکورد 600 هزار ارتباط زنده و حضور همزمان 2 میلیون و 200 هزار کاربر به ثبت رسیده است و پهنای باند 326 گیگابیت بر ثانیه در شاد تجربه شده است.

رئیس کمیته امداد از جمع‌آوری 820 میلیارد تومان زکات در هفت ماهه سال جاری خبر داد و گفت: 80 درصد زکات صرف معیشت خانواده‌های نیازمند و مابقی به امور زیربنایی و عمرانی مناطق محروم اختصاص می‌یابد.

برخی از متخصصان و مقامات اسپانیایی از مردم خواسته‌اند که در اتوبوس و مترو سکوت کنند چرا که با کمتر حرف زدن، ذرات معلق کمتری از دهان خارج می‌شود و امکان سرایت ویروس نیز کمتر می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از واریز کمک هزینه معیشتی 300 هزار تومانی برای 100 هزار خانوار نیازمند تحت پوشش خدمات سازمان طی امشب خبر داد.