شنبه 15 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

قانون منع استقرار صنایع در شعاع 120 کیلومتری شهر تهران در سال 1346 و به‌منظور تمرکز زدایی از تهران و پیشگیری از بارگذاری شدید جمعیتی و فعالیت اقتصادی و توازن در توسعه به تصویب رسید. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه این قانون بیش از پنج دهه است که به تصویب رسیده است، می‌گوید: لازم است در این قانون بازنگری‌هایی صورت گیرد چراکه وضعیت جمعیت و گستردگی شهر تهران نسبت به...

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی 11هزار و 780 مورد جدید کووید -19 در کشور طی 24 ساعت گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه 462 تن نیز جان باختند.

محققان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، موفق به تولید نانو غذا برای بیماران گاستروکتومی (نارسایی معده) شدند.

سازمان غذا و دارو جزئیاتی از روند صدور مجوز برای 4 داروی گیاهی درمان بیماری کرونا ارائه داد.

معاون کل وزارت بهداشت درباره ارزیابی‌های این وزارتخانه از نحوه اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی از روز گذشته، گفت: در کشوری به این وسعت و گستره جغرافیایی درصدی هم بودند که محدودیت‌ها را رعایت نکردند و ما از آنها گله داریم و امیدوار هستیم خودشان موارد بهداشتی را رعایت کنند.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از آغاز طرح نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی با سطح آلایندگی یورو 5 خبر داد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری 146 نفر از اراذل و اوباش سطح‌دار پایتخت خبر داد.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران ضمن تأکید بر اهمیت موضوع تالاب‌ها و نیاز روز افزون به گسترش آگاهی عمومی و افزایش سواد رسانه‌ای مردم به‌خصوص فعالان حوزه آب و تالاب، از برگزاری اولین جشنواره آثار خبری در حوزه تالاب خبر داد.

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان گفت: علت دقیق فوت خانم «سها رضانژاد» صدمات متعدد بدنی در اثر اصابت جسم سخت تعیین شد که می‌تواند با فرضیه سقوط از ارتفاع مطابقت داشته باشد.

جانشین رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران از کشف 10 میلیارد ریال سیگار قاچاق از منزلی در جنوب تهران خبر داد.

معاون بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا پایان امسال 5200 شغل برای کولبران استان کردستان ایجاد می‌کند.

فوق تخصص ریه بیمارستان مسیح دانشوری، ویروس COVID-19 را شایع ترین علت ایجاد سینه پهلو (پنومونی) در ماه‌های گذشته عنوان کرد که منجر به بروز موارد شدید بیماری، سندرم زجر تنفسی حاد و درنهایت مرگ بیمار می‌شود.

آئین افتتاح همزمان 1550 پروژه آموزشی، تربیتی و رفاهی در سراسر کشور به صورت متمرکز و با حضور رئیس جمهوری، وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور فردا (22 آبان ماه) از طریق ارتباط تصویری با استان‌های سراسر کشور به طور همزمان برگزار می‌شود.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: خودروهای فاقد معاینه فنی برتر از مهم‌ترین عوامل آلودگی هوای تهران هستند سال گذشته کمتر از 400 هزار خودرو در تهران معاینه فنی برتر گرفتند

پلیس استرالیا از نجات 46 قربانی شبکه بین‌المللی سوء استفاده و آزار کودکان خبر داد.

با افزایش موارد بستری بیماران مبتلا به کووید -19 در بیمارستان‌ها، برخی از ایالت‌های آمریکا محدودیت‌های سخت‌تری را اعمال کرده‌اند.