پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

یک عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، ضمن تاکید بر اینکه در ایام توقف رسمی فعالیت واحدها، قیمت‌های تعیین شده برای سکه و طلا، بر اساس پارامترهای تاثیرگذار و به صورت نسبی و تقریبی تعیین می‌شود، از کاهش 580 هزار تومانی قیمت سکه به دنبال افزایش قیمت هر اونس جهانی طلا و کاهش ارزش ارز طی یک هفته اخیر خبر داد.

رئیس اتاق اصناف تهران درباره تمدید محدودیت‌های ضد کرونایی در تهران گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا و ابلاغ استاندار تهران مبنی بر تمدید یک هفته‌ای محدودیت‌های ضد کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی، در شهر تهران گروه شغلی 1 همچنان می‌توانند هفته آینده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند و گروه‌های شغلی 2، 3 و 4 و بازار بزرگ تهران همچون هفته‌های گذشته تعطیل هستند و به هیچ وجه امکان فعالیت...

طبق اعلام بانک مرکزی در بهمن ماه سال گذشته بالغ بر هشت میلیارد و 630 میلیون تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل و دوره مشابه سال قبل 21.2 و 40.3 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

گزارشی از 503 فراوانی رخدادهای رایانه‌ای در فروردین ماه سال 1400 منتشر شده و بیشترین فراوانی مربوط به آلودگی به بدافزار و بات بوده که بیشتر از 140 مورد را شامل می‌شود.

با سقوط بورس در ایران و رشد همزمان بازار ارزهای دیجیتال در جهان، سرمایه‌های خرد سرگردان حالا به سمت این بازار نوپدید سرازیر شده است. در کنار این اقبال عمومی در جهان و ایران نسبت به این دارایی مجازی، صدها و بلکه هزاران صفحه و کانال در شبکه‌های اجتماعی برای اطلاع‌رسانی، آموزش و کاسبی در این بازار راه افتاده.

دبیر کل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران معتقد است امروز نبرد با کرونا دیگر از خط مقدم گذشته و کادر درمان و کارگران به دل خطر رفته اند؛ بنابر این نباید بدون اسلحه به جنگ کرونا بروند و بحث ایمن سازی و واکسیناسیون آنها مهم است.

ماه ها در سرما و گرما بر روی زمین کار می کنیم و زحمت می کشیم. با افزایش قیمت کود، سم و بذر و مشکلات دیگر کنار می آییم به امیدی که دست آخر محصولاتمان را بفروشیم و سودی عایدمان شود و از آن طریق معیشت خود و خانواده هایمان را تامین کنیم، ولی در نهایت با تصمیمات نادرست از جمله پایین بودن قیمت خرید تضمینی متحمل ضرر و زیان می شویم؛ به طوری که برخی کشاورزان یا محصولاتشان را از روی زمین برداشت...

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: در انتظار تابستان سختی نیستیم بلکه می دانیم تابستان بسیار سختی پیش رو داریم چرا که شاهد افت شدید ذخایر سدهای کشور به دلیل کاهش بارندگی ها هستیم.

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی اندکی کاهش یافت اما در مسیر ثبت سومین رشد هفتگی متوالی قرار گرفت.

دبیرکل اوپک هشدار داد اگر آمریکا تصمیم بگیرد لایحه معروف به نوپک را تصویب کند، داراییها و کارکنان آمریکایی در خارج از این کشور ممکن است به خطر بیافتند.

اپل در حال آماده سازی اصلاحات عمده در سیستم عامل موبایل خود است که شامل ارتقای نحوه مدیریت نوتیفیکیشنها توسط کاربر، هوم اسکرین بازطراحی شده آی پد، به روزرسانی قفل صفحه نمایش و حفاظتهای حریم خصوصی جدید برای دستگاه‌های پرچمدار این شرکت است.

طبق ارزیابی دو منبع غربی، صادرات نفت ایران از ابتدای آوریل تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در سطح بالایی مانده است.

شرکت فیس بوک با هدف درآمدزایی از قابلیت ویدیوهای کوتاه، تست تبلیغات در اینستاگرام ریلز را در هند، برزیل، آلمان و استرالیا آغاز می کند.

یافته‌های یک مطالعه نشان داد که در بین طیف های مختلف جمعیت ایرانی، عمده‌ترین گروه‌های موافق با اشتغال زنان، شامل جوانان، تحصیل‌کردگان دانشگاهی، مجردین و شهرنشینان هستند. همچنین دین‌داری افراد نیز بر نگرش آن‌ها نسبت به اشتغال زنان تاثیر قابل‌توجهی دارد.

تورم سالانه امارات تا ماه فوریه به منفی 2.01 درصد رسید.

حدود دو هفته تا برگزاری نخستین مجمع شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت باقی مانده و مشمولانی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند در این مدت باید اقدامات لازم را برای حضور در این مجامع انجام دهند.