پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

به جز اتریوم که به روند صعودی خود ادامه داد، ارزهای مهم دیگر برای دومین روز شاهد ریزش نسبتا سنگینی در ارزش خود بودند.

در واکنش به اخبار بازار کار آمریکا، ارزش دلار جهانی افزایش یافت.

عضو هیات علمی موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور برای کنترل عارضه اختلال در غلاف بندی سویا توصیه هایی کرد.

شاخص های مهم بورس وال استریت در واکنش به طرح جدید دولت بایدن ریزش کردند.

نرخ تورم در لبنان بار دیگر رکورد تاریخی تازه ای ثبت کرد.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان از صدور دستورالعمل بخشودگی جرایم مالیاتی در راستای تحقق شعار سال خبر داد.

معاون وزیر صمت از اعتبار 4 هزار میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی کشور در سال جاری خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان می‌گوید: تأمین جوجه یک‌روزه در داخل استان به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین نهاده‌های تولید گوشت مرغ، مهمترین اولویت توسعه صنعت پرورش مرغ گوشتی است.

طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران محموله 100 هزار دوزی واکسن کرونای روسیه امروز بعد از ورود و در حداقل زمان تحویل نمایندگان وزارت بهداشت شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی در حال ارزیابی خسارت وارده ناشی از وقوع سرمازدگی در باغات و مزارع استان هستند اعلام کرد که در اثر وقوع سرمازدگی بالغ بر 5 هزار و 600 میلیارد ریال به باغات و مزارع استان خسارت وارد شده است.

با توجه به اینکه کمیسیون صنایع مجلس، عرضه خودرو در بورس را مصوب کرده است، یک تحلیلگر اقتصادی ابهامات عرضه خودرو در بورس را مورد بررسی قرار داد.

رییس قوه قضاییه گفت: گاهی برخی ترک فعل‌ها مشکلاتی به وجود می‌آورد که انجام یک فعل به آن اندازه مشکل‌زا نیست و به نظر می‌رسد باید در کنار دادسرای کارکنان دادسرایی هم برای «کارنکنان» ایجاد کنیم.

قرار گرفتن در ماه نیمه تعطیل فروردین، اپیدمی ویروس کرونا، تعطیلی دفاتر املاک و البته رشد سنگین قیمتها بازار مسکن شهر تهران را به رکود کشانده و دفاتر املاک از ارایه تخفیفهای 10 تا 15 درصد توسط برخی سازندگان خبر می دهند.

در حالی که چند هفته از بحث‌های پیرامون افزایش قیمت مصوب خودروها برای سه ماه نخست سال جاری می‌گذرد، اما همچنان شورای رقابت منتظر اعلام نرخ تورمی فصلی از سوی بانک مرکزی و سپس تصمیم‌گیری برای قیمت خودروهاست. هنوز مصوبه افزایش قیمت صادر نشده، کرمان موتور در بخشنامه جدید فروش جک S3، قیمت آن را افزایش داده است. این در حالی است که شایعه افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو نیز طی چند روز اخیر به‌گوش...

مدیر عامل توانیر جزییات افزایش تعرفه برق را اعلام کرد و گفت: براساس مصوبه هیات وزیران تعرفه مشترکان برق از اول اردیبهشت افزایش یافت اما این افزایش شامل مشترکان کم مصرف نمی‌شود و مشترکان پر مصرف نیز از خرداد ماه مشمول 16 درصد افزایش تعرفه دیگر خواهند شد.

شرکت توزیع برق استان قم، پنجشنبه (دوم اردیبهشت) در راستای اجرای اولین برنامه اقدام فراگیر و بازرسی از واحدهای تجاری در شهرک شکوهیه و سطح شهر قم، بر اساس میزان بار مصرفی برق در ساعات مختلف شبانه‌روز، تعداد 31 دستگاه تولید رمزارز (ماینر) کشف و ضبط کرد.