پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد در پی ناتوانی اونس طلا در شکستن بالای مرز 1800 دلار، بازار طلا درباره روند کوتاه مدت این فلز ارزشمند دچار تردید شده است.

قیمت نفت در معاملات روز جمعه تحت تاثیر آمار اقتصادی مثبت آمریکا و اروپا افزایش یافت اما افزایش آمار کرونا در هند و نگرانی بازار از دورنمای تقاضا، نفت را با کاهش هفتگی روبرو کرد.

عربستان سعودی با اشاره به افزایش قاچاق مواد مخدر، واردات میوه و صیفی جات لبنان به این کشور را ممنوع اعلام کرد.

مدیر صرافی تودکس ترکیه با دو میلیارد دلار از سرمایه های مشتریان این صرافی به آلبانی گریخت.

با تداوم روند نزولی ارزهای دیجیتالی، بیتکوین سطح مهم 50 هزار دلاری را هم از دست داد.

در ادامه روند نزولی اسکناس آمریکایی، شاخص دلار وارد کانال 90 واحدی شد.

بیشتر شاخص های مهم بورسی آمریکا و آسیا صعودی بسته شدند.

لیر ترکیه بیشترین کاهش ارزش مقابل دلار در بین تمام ارزهای اروپایی را در یک هفته اخیر داشت.

متوسط نرخ تورم ژاپن در 12 ماه منتهی به مارس با 0.2 درصد افزایش نسبت به ماه قبل به منفی 0.2 رسید.

چراغ قرمزهای پی در پی بازار سرمایه که استارت آن از تابستان سال گذشته زده شد و دامنه آن حتی به سال جدید نیز کشیده شده است، بیش از 100 نفر از مدیران و کارشناسان بازار سرمایه را بر آن داشت تا در آستانه برگزاری جلسه شورای هماهنگی اقتصادی با صدور بیانیه‌ای، راهکارهایی را برای بهبود وضعیت بازار سهام و خروج از بحران کنونی ارائه کنند.

هرچند صدای وعده‌های مسئولان نیز همزمان با پرواز قیمت کاغذ بالاتر می‌رود، اما با ادامه این وضع ظاهرا راهی به جز تعطیلی برای خیلی از ناشران نمی‌ماند. کاغذ در حالی به کتاب نمی‌رسد یا با بهایی نفس‌گیر می‌رسد که از دیگر کشورها هم به ایران می‌آید.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد که برای اولین بار در کردستان تعداد 6 هزار و 335 عدد نشاء پیاز در داخل سینی و در گلخانه تولید شد.

یک تشکل بخش خصوصی معتقد است در صورتی که تغییری در سیاست‌های اجرایی دولت به وجود نیاید، احتمال افزایش دوباره قیمت مرغ وجود دارد.

با افزایش دمای هوا و اوج گیری مصرف برق در روزهای آینده، بار دیگر خطر تکرار خاموشی‌ها در سال تابستان پیش‌رو افزایش یافته است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از کاهش شدید پروازهای مسافری در موج چهار کرونا خبر داد و گفت: در شرایطی که ایرلاین‌ها در ضرر و زیان سنگینی ناشی از کاهش درآمد و افزایش هزینه‌های خود به سر می‌برند، انتظار می‌رود دولت از شرکت‌های هواپیمایی به صورت ویژه‌ای حمایت کند.

طی چند روز گذشته و همزمان با توقف باد، از شب گذشته انتشار بوی نامطبوع میعانات گازی در عسلویه شدت پیدا کرد و نقاط پیرامونی مخازن میعانات گازی در شهر عسلویه این بوی بد را احساس کردند.