پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

مراسم معارفه جعفر آهنگران به عنوان یازدهمین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با حضور حمیدرضا مومنی، مشا. ر رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، صبح پنجشنبه دوم اردیبهشت در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اتفاق مهمی که در سال 99 افتاد این بود که از وارد کننده بیش از 45 هزار تن کره به خودکفایی در تولید آن رسیده‌ایم.

برای رجیستری گوشی تلفن همراه، شناسه IMEI در جعبه تلفن همراه را به وسیله کد دستوری #7777* وارد و با انتخاب عنوان فعال‌سازی، گوشی خود را فعال کنید.

تعدادی از کارگران پیمانکاری در پتروشیمی تخت جمشید واقع در پارس جنوبی صبح امروز، پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه در تجمعی رسیدگی به وضعیت حقوق و قراردادهای خود را خواستار شدند.

مهاجرت به جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی بشر امروز تبدیل شده است. مهاجرت به قصد ایجاد شرایط بهتر، همواره با دغدغه تامین شغل و مسکن گره خورده است.

«اجاره» واژه رایج و پرکاربردی است که همه ما کم و بیش درباره‌اش می‌شنویم و بیشتر افراد با معنی و مفهوم آن آشنا هستند. موضوع اجاره به طور معمول اشیا هستند و بیش از همه اجاره درباره زمین و ساختمان و گاهی خودرو یا ماشین‌آلات صنعتی به کار برده می‌شود.

Fortune برای انتخاب 100 شرکت برتر برای کار در سال 2021 به‌عنوان یک مکان عالی برای کار (Great Place to Work) بیش از نیم‌میلیون کارمند را در مورد موضوعاتی از جمله اینکه شرکت در مواقع بحران چقدر قابل اعتماد، دلسوز و منصفانه است و نیز در مورد قرارداد سلامت جسمی، عاطفی و مالی کارکنان و میزان تاثیرگذاری شرکت بر جامعه، مورد بررسی قرار داد.

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: به دلیل کاهش بارش ها و کاهش ذخایر برق آبی ها امسال با 3000 مگاوات کمبود برای تامین برق کشور مواجه خواهیم بود لذا از هم اکنون نیازمند مدیریت مصرف مشترکان هستیم تا بتوانیم پیک را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

تصور کنید بدون تایپ‌کردن و فقط با فکرکردن به کلمات رایانه آنها را تایپ کنید یا موقعی که چشمانتان را بسته‌اید، بدون روشن‌کردن دستگاه، موسیقی دلخواهتان را بشنوید یا....

در سال 1399 برای 7473 بنگاه پروانه بهره برداری صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب حدود 10 درصد افزایش داشته و زمینه اشتغال بیش از 142 هزار نفر را فراهم کرده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه فرش می گوید: زمانی بزرگترین تولیدکننده ابریشم بودیم و صادر می کردیم ولی امروز به وارد کننده آن تبدیل شده ایم، وقتی مواد اولیه گران می شود روی قیمت تمام شده تولید فرش هم اثر می گذارد.

افزایش تورم در ماه گذشته به نحوی بوده که کالا و خدمات بین 20 تا 110درصد نسبت به پارسال افزایش قیمت داشته است و «روغن و چربی ها» در صدر این گرانی قرار دارد.

معاون بخش خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قم گفت: باتوجه به افزایش روزافزون نرخ ارز در کشور طرح پنل‌های خورشیدی نیز تحت‌الشعاع قرارگرفته‌است واجرای آن مستلزم مساعدت دیگر ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران از آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی پوشاک تا قبل از تابستان خبر داد.

مدیرعامل شرکت توانیر از آعاز اقدام فراگیر 1400 توزیع برق کشور، با هدف گذر از پیک تابستان امسال خبر داد و گفت: مبارزه با دستگاه های رمزارز غیرمجاز، تعدیل روشنایی راه های بین شهری و تعدیل روشنایی معابر سه محور اصلی نخستین اقدام فراگیر است.

کارشناس بازار ارزهای دیجیتال با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدهای بازار ارزهای دیجیتال گفت: این بازار زمان محدودی نداشته و 24 ساعته و همیشه در حال حرکت بوده و توقفی ندارد و اصطلاحات و ابزارهای بازارهای مالی دیگر در اینجا صدق نمی کند.