شنبه 15 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

منابع آگاه خبر دادند شرکت سامسونگ الکترونیکس توقف عرضه مدلهای سری گلسی نوت در سال آینده را بررسی می کند که منعکس کننده کاهش تقاضا برای این گوشیهای گران قیمت در بحبوحه پاندمی ویروس کروناست.

نظرسنجی رویترز نشان داد تولید نفت اوپک در نوامبر تحت تاثیر افزایش تولید لیبی که محدودیت عرضه سایر اعضای این گروه را جبران کرد، برای پنجمین ماه متوالی افزایش پیدا کرده است.

معاملات ثانویه صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم (پالایش) از امروز در بورس اوراق بهادار تهران آغاز می شود.

تعداد خدمات عرضه شده به شرکت‌های خلاق برای افزایش فروش محصولات 30 درصد افزایش یافت.

اوپک و متحدانش مذاکرات درباره سیاست تولید سال 2021 را در پی اختلاف درباره میزان تولید نفت در بحبوحه تقاضای ضعیف به دلیل پاندمی ویروس کرونا تا روز پنج شنبه به تعویق انداختند و آنطور که کارشناسان می گویند این مساله تاثیری در شرایط فعلی بازار نفت ایران ندارد.

نتایج یک تحقیق از میانگین ساعات کار واقعی در کشورها نشان می دهد که میانگین ساعت کار در ایران در سطح متوسطی قرار دارد و میزان ساعت کار هفتگی زنان نسبت به مردان کمتر بوده است.

صادرات نفت ونزوئلا با وجود تشدید تحریم‌های آمریکا علیه شرکتهایی که با دولت این کشور آمریکای جنوبی تجارت می کنند، تقریبا سه برابر شده است.

انتظار می رود تولیدکنندگان نفت خاورمیانه قیمت فروش نفت برای بارگیری در دسامبر را افزایش دهند اما هر گونه تغییر قیمت در گروی نتیجه مذاکرات گروه اوپک پلاس در روزهای آینده خواهد بود.

17.5 درصد از سهام چوب خزر کاسپین، این شرکت 20 میلیاردتومانی، فردا در فرابورس عرضه می شود تا بعد از دو ماه، نخستین عرضه اولیه بازار سرمایه باشد.

قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به افزایش عرضه در پی به تعویق افتادن مذاکرات تولیدکنندگان اوپک پلاس در خصوص سیاست تولید سال 2021 کاهش پیدا کرد.

سودآوری ذوب آهن و خروج این شرکت از زیان انباشته اگرچه اتفاقی خوش یمن برای صنعت کشور بعد از سال ها بحران مالی است، اما بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اند که حفظ سودآوری این شرکت در گرو تامین زنجیره تولید و مواد اولیه آن و صادرات است.

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به افزایش موارد ابتلا به کووید 19 که خوش بینی به تولید واکسن را تحت الشعاع قرار داد، صعود کرد.

اوپک و متحدانش مذاکرات درباره سیاست تولید سال 2021 را در پی اختلاف درباره میزان تولید نفت در بحبوحه تقاضای ضعیف به دلیل پاندمی ویروس کرونا تا روز پنج شنبه به تعویق انداختند.

مجرمان سایبری با ترفند فروش ارز با قیمت کمتر در بستر فضای مجازی، با شگرد فیشینگ اطلاعات بانکی افراد را سرقت و به برداشت غیرمجاز اقدام می‌کنند و یا بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال آنها را به سرقت می‌برند.

تعطیلی‌های اخیر، بازار خیلی‌ها را کساد کرده است و احتمالا این روند تا چند هفته ادامه داشته باشد. کسب و کارهایی که در گروه مشاغل غیرضروری طبقه‌بندی می‌شوند و تعطیلی آن‌ها اجباری است، بیش از بقیه در این دوران لطمه خوردند. اگرچه محدودیت‌های ایجاد شده وضیعت شیوع کرونا در کشور را بهبود بخشیده اما آسیب بزرگی به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ وارد شده است که نادیده گرفتن آن‌ها ممکن نیست.

روغن جامد خوراکی به عنوان یکی از کالاهای اساسی در سبد کالای خانواده‌های ایرانی، اخیرا با کمبود و گرانی مواجه شده بود و بویژه در یکی ماه اخیر این گرانی و کمبود به روغن مایع خوراکی نیز سرایت کرده بود، به طوری که در فروشگاه‌ها و مغازه های خرده فروشی محصولی تحت عنوان روغن مایع وجود نداشت و در صورت وجود نیز به صورت محدود (هر نفر یک روغن یک لیتری) و با قیمت بالا به فروش می‌رسید.