شنبه 15 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام‌کرد: ارائه مدارک، پیگیری درخواست، پرداخت هزینه‌های قانونی و حتی تایید و ثبت قرارداد، تمامی فرایندهای کاری در مناطق 22‌گانه برق پایتخت، الکترونیکی و غیرحضوری است.

معاون نظارت وبازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) تهران اعلام کرد که طی 72 ساعت گذشته 65 واحد صنفی به دلیل تخلف عرضه خارج از شبکه و گران‌فروشی و 14 واحد به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی پلمب شده است.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش ظرفیت تولیدات داخلی مواد اولیه تولید ماسک بهداشتی درمانی در کشور خبر داد.

بیش از 81 هزار تن ذرت بدون اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی از گمرک ترخیص شده و وضعیت مشخصی ندارد، آن هم در شرایطی که طی مدت اخیر عدم توزیع مناسب و محدودیت در تأمین نهاده های دامی از عوامل نابسامانی بازار مرغ اعلام شده بود.

از سوی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری برای ارتقای بسته‌بندی و طراحی صنعتی محصولات دانش‌بنیان بسته حمایتی شامل 50 درصد کمک‌هزینه طراحی صنعتی به شرکت‌ها اختصاص یافت.

طبق اعلام مدیرعامل شرکت ملی مس ایران، جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت ملی صنایع مس ایران به منظور بررسی و تصمیم‌گیری برای افزایش سرمایه 97 درصدی این شرکت از محل سود انباشته برگزار و به عنوان بزرگ‌ترین افزایش سرمایه تاریخ بورس از محل سودانباشته تصویب شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، ضمن تاکید بر اینکه باید از کپی‌کاری و مونتاژکاری در صنعت خودرو خارج شویم از دنبال کردن طراحی خودروهای مدرن و ارزان‌قیمت با استفاده از ظرفیت‌های داخلی خبر داده و اعلام کرد هوشمندسازی در صنعت خودرو نیز پیگیری خواهد شد.

کیفیت زندگی ساکنان محدوده ای به مساحت 4500 هکتار در شمال شهر سنندج به دلیل معضلات متعدد از جمله مجاورت با قبرستان تاریخی تایله، عدم بهره برداری مستمر، وجود معتادان متجاهر، تخلیه زباله و نبود خدمات شهری به شدت افت کرده که دولت قرار است در قالب طرح بازآفرینی شهری، پروژه ای تحت عنوان «هفت باغ» شامل باغ هنر، باغ نوا، باغ سینما و تئاتر، باغ مجسمه، مجموعه اقامتی تاریخی باغ آیین و باغ معماری...

واحد خدمات ابری شرکت آمازون سرویس ابری جدیدی را برای شرکتها و طراحان اپلیکیشن دستگاههای اپل رونمایی کرد.

از مجموع 533 هزار و 752 واحد معرفی شده به بانک‌ها به منظور دریافت تسهیلات مربوط به کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا، 365 هزار و 841 واحد تسهیلات مذکور را دریافت کرده و پرونده مابقی واحدها نیز در دست بررسی و تکمیل مدارک و وثایق است.

روند صعودی بازار سرمایه امروز هم ادامه یافت و شاخص کل این بازار بیش از 7000 واحد صعود کرد.

یک کارشناس حوزه کار می گوید کاهش وابستگی به نفت زمانی اثرگذار است که درآمدهای نفتی در صنایع زیربنایی و بخشهای تولیدی سرمایه گذاری شود تا کل کشور به ویژه کارگران آثار آن را در زندگی خود احساس کنند.

32 گروه مدافع حقوق مصرف کننده، ضد انحصارطلبی، کارگری و گروه‌های مربوط در نامه ای به جو بایدن، از رییس جمهور منتخب آمریکا درخواست کردند با نفوذ شرکتهای بزرگ فناوری در دولتش مقابله کند.

وزیر ارتباطات با اشاره به تسهیل دسترسی دانش‌آموزان به اینترنت گفت: وقتی متوجه مشکل حاد اینترنت در دو شهرستان استان زنجان شدیم و فهمیدیم کودکان این مناطق با مشکل آموزش مجازی مواجه هستند، تصور کردیم اینها بچه‌های خود ما هستند که نمی‌توانند از ساعات آموزشی برخوردار باشند و از همه توان برای رفع مشکلات این مناطق استفاده کردیم.

از ابتدای سال تاکنون 858 حلقه چاه غیرمجاز در استان تهران مسدود شده که بیشترین تعداد، مربوط به شهرستان‌های تهران و پردیس و شهریار بوده، همچنین طبق اعلام مجری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای تهران در همین زمان 208 عدد کنتور هوشمند روی چاه‌های مجاز دارای پروانه بهره‌برداری نصب شده است.

طبق اعلام سازمان حمایت، حداکثر قیمت مصرف‌کننده انواع ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تایید سازمان غذا و دارو به 1000 تومان کاهش یافت و حداکثر نرخ فروش از سوی واحدهای تولیدی به مراکز درمانی و شرکت‌های پخش نیز 800 تومان تعیین شد.