شنبه 15 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

وزارت حمل و نقل آمریکا اعلام کرد زمینه حمل انبوه فوری واکنسهای کووید 19 را آماده کرده و تمامی اقدامات رگولاتوری ضروری را تکمیل کرده است.

سنگاپور به استارتاپ آمریکایی "ایت جاست" برای فروش گوش مرغ پرورش یافته در آزمایشگاه چراغ سبز داد که نخستین موافقت رگولاتوری در جهان با فروش گوشت به اصطلاح پاک است که از کشتار دام و طیور تولید نمی شود.

در سال 1400 عوارض خروج از کشور برای هر نفر 264 هزار تومان خواهد بود.

در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده، وام ازدواج در مقایسه با امسال تغییری نکرده و همان 50 میلیون تومان اعلام شده است.

قیمت تخم مرغ در خرده فروشی های سطح شهر تهران به بیش از 37 هزار تومان رسیده است.

بر اساس متن لایحه بودجه 1400 به وزارت امور اقتصاد و دارایی اجازه داده شده نسبت به تاسیس نهادهای واسط ناشر با مدیریت و مالکیت دولت و یا استفاده از نهادهای واسط موضوع قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید با انتقال مالکیت یا بدون انتقال مالکیت به دولت برای انتشار اوراق بهادار ارزی و تاسیس نهاد واسط مولدساز دارایی های دولت برای انتشار اوراق مالی اسلامی مربوطه اقدام کند.

برای سال آینده رقم پرداخت یارانه های نقدی و کمک‌های معیشتی تقریبا ثابت مانده است و در مجموع حدود نزدیک به 74 هزار میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.

بر اساس لایحه بودجه 1400 درآمد حاصل از وضع عوارض صادرات مواد خام و کالاهای با ارزش افزوده پایین 250 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که نسبت به عوارض در نظر گرفته شده این بخش در قانون بودجه امسال تغییری نکرده است

شاخص کل بازار سرمایه امروز روز پر نوسانی را پشت سر گذاشت و در حالیکه تا یک میلیون و 480 هزار واحد صعود کرده بود در نهایت با 2679 واحد کاهش به کار خود خاتمه دارد.

در لایحه بودجه سال 1400، درآمد ایران از محل صادرات نفت، میعانات گازی و گاز بیش از 199 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

بر اساس لایحه بودجه 1400 مالیات بر فروش و مالیات بر مصرف سیگار در سال 1400 نسبت به سال جاری باید حدود 52.2 و 36.6 درصد افزایش یابد و درآمد وزارت صمت از حقوق انحصار و صدور مجوز توزیع محصولات دخانی نیز سه برابر سال جاری پیش بینی شده است.

بر اساس بودجه سال 1400، سهم صندوق توسعه ملی از درآمد حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی و خالص صادرات گاز 20 درصد خواهد بود.

رقم 104 هزار میلیارد تومانی که برای پروژه‌های عمرانی در سال آینده در نظر گرفته شده حدود یک هشتم منابع عمومی دولت است.

معاون گردشگری با انتشار نامه معاون اقتصادی رییس‌جمهور به رییس بانک مرکزی، با موضوع رفع برخی ابهامات مربوط به امهال تسهیلات گردشگری تا پایان سال 1399، گفت: آیا بانک‌ها در اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا باز هم بهانه دارند!؟

پیش بینی دولت بر این است که در سال 1400 بتواند 247 هزار میلیارد تومان از محل مالیات درامد کسب کند.

بر اساس متن لایحه بودجه 1400 واگذاری سهام در قالب صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) مشروط به اینکه تشکیل این صندوقها با مدیریت دولتی برای بلندمدت نباشد و یا عرضه سهام به روش ثبت سفارش مجاز است.