شنبه 15 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

صنایع لبنی کشور برای پاسخ به دو نیاز خود در زمینه ارتقای سطح سلامت محصولات لبنی فراخوانی را منتشر کردند تا دانش‌بنیان‌ها برای رفع آن اقدام کنند.

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان داروی گیاهی برای درمان بیماری انگلی به نام "کوکوکسیدیوز" طیور ارائه دادند که به گفته آنها استفاده از این دارو بر خلاف داروهای آنتی بیوتیک محدودیت ندارد، ضمن آنکه مصرف آن موجب افزایش سیستم ایمنی طیور خواهد شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری دو بدهکار بزرگ نظام بانکی کشور در پایتخت خبر داد.

استاندار کردستان، ضمن گله‌مندی از ایمیدرو بابت تاخیر 3 ساله در اجرای این پروژه، گفت: زنحیره فولاد کردستان باید از بلاتکلیفی خارج شود.

انتشار خبر رونمایی از پژو 308 جدید در رسانه‌ها به یکی از پربازدیدترین اخبار خبرگزاری ایسنا تبدیل شد، استقبال قابل توجه مردم از این خبر نشان می دهد که علیرغم نجومی شدن قیمت خودرو در ماه‌های اخیر، مردم همچنان پیگیر اخبار صنعت خودروسازی و مشتاق خرید خودرویی با کیفیت هستند، آرزویی که معلوم نیست در کشور ما چه زمانی بواقع محقق می شود.

مدیرکل اتاق بازرگانی استان قم گفت: برخی محصولاتی که در قم تولید می‌شوند، در گمرک استان به ثبت نمی رسند، چراکه این محصولات از گمرک استان صادر نمی شوند و بیشتر از طریق فرودگاه مهرآباد و امام خمینی (ره) به کشورهای مقصد صادر می شوند.

تولید نانو رنگ‌های عایق محصول دانش بنیان یکی از شرکت‌های فناور است که به طور همزمان از خواص جاذب صوت (در محدوده فرکانس هزار هزتر) و حرارت برخوردار است و توانسته این محصولات را صادر کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) ریشه بسیاری از فسادها و دلالی‌ها در ساختار اقتصادی ایران را در دو نرخی بودن ارز دانست و همچنین وعده داد که با دنبال شدن سیاست فراوانی کالا و افزایش تولید، قیمت‌ها کنترل و متعادل شود.

رشد اقتصادی سه ماهه سوم سوییس به بالای هفت درصد رسید.

کشورهای خارجی بیش از هفت تریلیون دلار اوراق قرضه خزانه داری آمریکا در اختیار دارند.

معاملات ثانویه صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم از روز سه شنبه 11 آذر در بورس اوراق بهادار تهران آغاز شد و افرادی که این صندوق را خریده اند با اضافه کردن نماد پالایشی یکم به پرتفوی خود می توانند اقدام به معامله کنند.

واحد اطلاعات اکونومیست در گزارشی نوشت: میزان فروش نفت ایران تاثیر زیادی در میزان کسری بودجه سال آینده خواهد داشت.

ارزش هر یورو از 1.2 دلار نیز عبور کرد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، ضمن اشاره به اینکه باتوجه به شرایط حال حاضر، اجرای طرح پیشنهادی مجلس برای واردات خودرو بعید به نظر می‌رسد، معتقد است که صرف تولید داخل یا واردات، هیچ‌یک گره‌گشای این صنعت و بازار آن نخواهد بود و نیاز است که تعادلی منطقی میان تولید داخلی خودرو و واردات آن ایجاد شود.

همه شاخص های مهم بورسی جهان صعودی شدند.

جف بزوس کماکان در صدر فهرست ثروتمندان قرار دارد.