جمعه 10 فروردین 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در جریان یک تماس تلفنی، ارزیابی مثبتی از همکاری خود در اوپک پلاس برای تثبیت بازار نفت جهان داشتند.

از کالاهای اساسی دپو شده در گمرک و بنادر، حدود 2.7 میلیون تن به سه قلم خوراک دام و طیور اختصاص دارد که بیش از 56 درصد کل کالاهای دپو شده را تشکیل می‌دهد.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان لزوم بازگشت یک شبه قیمت‌ها را تکذیب کرد و گفت: تغییر قیمت 50 قلم کالای اساسی، حساس و ضروری مشمول قیمت‌گذاری پیشین، مستلزم طی فرایند قانونی است.

تورم در اقتصاد ایران فراز و فرود زیاد و گاهی چرخه تکراری داشته است. در حدود 9 سال گذشته گاهی رکورد نرخ را شکسته و گاهی نیز تورم تک رقمی را ثبت کرده و روند با ثباتی داشته است.

یک اقتصاددان گفت: برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر یک فرصت کم‌یاب و استثنایی است و دولت باید نهایت برنامه‌ریزی را برای استفاده حداکثری از این ظرفیت به منظور رشد شاخصه‌های اقتصادی کشور انجام دهد.

رشد اقتصای چین به دلیل گسترش دوباره موارد ابتلا به کووید در معرض تهدید قرار گرفته است.

دریافت‌کنندگان چک‌های بنفش رنگ جدید که ثبت آن‌ها در سامانه صیاد الزامی است، از راه‌های مختلفی می‌توانند نسبت به وضعیت اعتباری صادرکننده چک به لحاظ سابقه چک برگشتی مطلع شوند و برای دریافت آن چک تصمیم بگیرند.

بانک مرکزی اروپا تصمیمات سیاست پولی خود را اعلام کرده و این بروزرسانی سیاست‌ها پس از بیش از یک ماه جنگ در قاره اروپا و ادامه تورم منتشر شده است.

صنعت نفت روسیه که از نظر اقتصادی اهمیت بالایی دارد، با فاصله گرفتن خریداران غربی، دچار آسیب شده است.

یکی از شرکت‌های تولیدی با کاربرد فناوری‌نانو، مبدل‌های کاتالیستی را با یک سوم قیمت نمونه‌های خارجی عرضه کرد و در حال حاضر شرکت‌های خودروساز این قطعه را از این شرکت ایرانی دریافت می‌کنند.

شرکت معدنی Orvana Minerals گزارش داد که این شرکت 10 هزار و 595 اونس طلا در سه ماهه دوم سال مالی 2022 در اسپانیا تولید کرد که 33 درصد کاهش را نسبت به سه ماهه اول سال مالی 2022 نشان می‌دهد.

شرکت مشاوره‌ای APK اعلام کرد: شرکت راه‌آهن دولتی اوکراین به طور موقت حمل‌ونقل برخی از کالاهای کشاورزی از طریق گذرگاه‌های مرزی به لهستان و رومانی را محدود کرده و هیچ دلیلی برای محدودیت‌ها ارائه نکرد.

یک فعال حوزه کار با بیان اینکه در بسیاری از کشورها کارگران بعد از سه سال کار تبدیل وضعیت شده و قرارداد آنها در کارهای مستمر، دائمی شده است، تاکید کرد: اگر بستن قرارداد موقت کار در کارهای مستمر از بین برود و قرارداد کارگر دائمی شود نه تنها در بهره‌وری بنگاه و نیروی کار تاثیرگذار است بلکه موجب افزایش کیفیت تولید داخلی و رفع دغدغه امنیت شغلی نیروهای کار می‌شود.

واتس‌اپ گزینه‌ای را اضافه خواهد کرد که به کاربران این سرویس پیام رسان امکان می‌دهد مشاهده "آخرین بازدید" (Last Seen) خود را برای مخاطبان خاص محدود کنند.

آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد، با سپری شدن 206 روز از سال آبی، تا 27 فروردین (سال آبی 1401-1400) میزان کل حجم آب در مخازن سدهای کشور حدود 26.15 میلیارد متر مکعب است که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته 12 درصد کاهش نشان می‌دهد.

یافته‌های یک نظرسنجی نشان داد در حالی که بسیاری از مردم جهان همچنان در تلاش برای آنلاین شدن هستند، بسیاری از مردم آمریکا از اینترنت خسته شده‌اند.