پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

آن طور که معاون وزیر راه و شهرسازی گفته در حال حاضر 959 هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن به مرحله اجرا رسیده که از سقف ساخت و ساز سالیانه 800 هزار واحد مسکونی شهری جلوتر است.

تازه‌ترین گزارش از وضعیت واردات واکسن کرونا نشان می‌دهد که تاکنون در مجموع بیش از 161.9میلیون دوز واکسن وارد ایران شده است.

طی انتشار فراخوانی از سوی مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران، به استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوپای حوزه معدنی کشور امکانات فضای کار اشتراکی ارائه می‌شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید نگاه غلط به پول حاصل از فروش نفت در طول 6 دهه گذشته باعث شده، دولت‌ها به فروش ثروت ملی به چشم یک درآمد نگاه کنند.

وزیر نفت در نشست مشترک با رییس جهاد دانشگاهی، این نهاد را در اولویت تامین تجهیزات صنعت نفت خواند و پیشنهاد داد تا با توجه به نیاز کشور به دکل‌های دریایی، جهاد دانشگاهی در این حوزه ورود کند.

مدیر خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران گفت: متخصصان شرکت در مدیریت خدمات ویژه در سال 1400 موفق به انجام 882 عملیات تخصصی نمودارگیری، چاه پیمایی، نمودارگیری سطحی و مغزه‌گیری، عبور از جداره و حفاری جهت‌دار بر روی چاه‌های نفت و گاز شدند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید در 9 ماه گذشته بیش از 75 هزار مجوز از طریق سامانه مشاغل خانگی صادر شده که چندین برابر دوره‌های گذشته بوده است.

شاخص کل بورس که در ساعات ابتدایی معاملات بازار سرمایه روندی کاهشی به خود گرفته بود در ساعات میانی و پایانی توانست صعود کند و بیش از 7000 واحد افزایش یافت.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت اعلام کرد که در قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ارائه خدمات به کالای قاچاق جرم انگاری شده است.

با تصویب ضوابطی امکان افزایش حداکثر تا دو برابر دامنه نوسان عادی نمادهای بورسی با درخواست بازارگردان میسر شد.

یک کارشناس ارشد حوزه انرژی گفت: اگر روسیه اروپا را تحریم کند و مسیر انرژی خود را ببندد به ضرر خودش هم خواهد شد، اما اگر این اتفاق هم نیفتد اروپا به دنبال جایگزین است که در این میان فرصت بزرگی برای ایران وجود دارد.

بیماری همه‌گیر کووید -19 و تغییر مهارت‌های مورد نیاز برای بسیاری از مشاغل، منجر به تغییرات بی‌سابقه‌ای در دنیای کار شده است. کارفرمایان باید رویکرد خود را برای استخدام تغییر دهند و کمتر بر مدارک تحصیلی و بیشتر بر مهارت‌ها تمرکز کنند زیرا کارفرمایانی که در آموزش و ارتقای مهارت سرمایه‌گذاری می‌کنند، حفظ کارمندان را آسان‌تر خواهند کرد.

بر اساس اعلام وزارت تعاون، 840 هزار واحد مسکونی از طریق تعاونی‌ها ساخته و تحویل مردم شده است؛ همچنین از زمان استقرار دولت سیزدهم 600 تعاونی بزرگ مشکل‌دار شناسایی و رفع مشکل شده است.

بر اساس تحقیقات جدید، شمار حفره‌های امنیتی اپل تنها در مدت یک سال چهار برابر افزایش پیدا کرد.

در حالی که دبیر شورای عالی فضای مجازی پیش از این اعلام کرده بود، ادامه طرح صیانت به صلاح نیست، در نهایت این طرح برای بررسی، با نامه رئیس مجلس شورای اسلامی به شورا ارجاع شد.

آمار ارائه شده توسط تولیدکنندگان بزرگ تایر، از تولید بالغ بر 288 هزار تن از انواع تایرها معادل بیش از 47 میلیون حلقه حکایت دارد که نشان دهنده افت چهار درصدی به لحاظ وزنی و رشد یک درصدی به لحاظ تعداد این کالا در مجموع سال 1400 نسبت به سال 1399 است. تولید انواع تایر خودرو کشور نیز در سالی که گذشت به عدد 259 هزار و 96 تن رسید.