پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

مدیر کل شیلات خوزستان از صدور مجوز صید ماهی شوریده از تاریخ 26 فروردین ماه تا اطلاع ثانوی خبر داد.

اتحادیه اروپا و مسکو بر سر درخواست پوتین برای پرداخت پول صادرات گاز این کشور به روبل، عملا در آستانه تحریم گاز روسیه قرار دارند.

نقره به عنوان یکی از فلزات گرانبها در جهان شناخته می‌شود و البته کاربردهای گسترده‌ای در ساخت انواع زیورآلات و ریزتراشه‌ها دارد. ذخایر سنگ معدنی چند فلزی که نقره از آنها استخراج می‌شود، بیش از دو سوم منابع نقره جهان را تشکیل می‌دهد.

بیت‌کوین برای حفظ قیمت 40 هزار دلاری تلاش می‌کند، اما روند ارزش آن کاهشی است.

گزارش‌های منتشره از آلودگی‌های اینترنتی حاکی از افزایش آسیب‌پذیری‌ها و ضعف در روش‌های امنیتی سیستم در ماه‌های پایانی سال 1400 است که سیستم‌ها را در معرض تهدیدات مختلفی مانند شرکت در حملات منع سرویس توزیع‌شده، دسترسی و تغییر غیرمجاز اطلاعات قرار می‌دهد.

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور می گوید هنوز نرخ فروش گندم به صنف و صنعت نهایی نشده و احتمالا روز دوشنبه برای آن تصمیم گیری خواهد شد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ساوه و زرندیه به عنوان قطب صنعت کشور و استان مرکزی از ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به الگوی تولید دانش بنیان در کشور برخوردار هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به وضعیت بی سابقه خشکسالی امسال در استان، از وارد شدن خسارت زیاد به اراضی دیم خبر داد.

سرانجام و پس از گذر از روزهای پر فراز و نشیب، از فردا دامنه نوسان با افزایشی یک درصدی، مثبت و منفی 6 خواهد شد.

به تازگی یک نماینده مجلس تلویحا از لزوم تعیین نرخ اجاره خانه سخن گفته، در حالی که طی دو سال گذشته این اقدام اجرایی شده اما تاثیر چندانی در کنترل بازار اجاره نداشته است؛ در این زمینه یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید اجاره بها تابعی از قیمت مسکن و تورم عمومی است که با بخشنامه و ابلاغیه کنترل نمی‌شود.

طی حکمی از سوی دکترمهدی اسلام پناه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، مصطفی آجرلو به عنوان سرپرست اداره کل روابط عمومی این سازمان منصوب شد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس اسلامی پیگیری و همکاری دولت در خصوص شفاف‌سازی در نظام بانکی کشور را قابل تحسین خواند و در عین حال گفت: نوع انتشار لیست‌ها و اطلاعات افشا شده دارای ابهام و نقص‌هایی است و به گفته مقامات دولتی، لیست‌های افشا شده از بدهکاران بانکی کامل نیست.

معاون تعاون، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در هشت ماه گذشته سه هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار به بخش تعاونی‌ها در سراسر کشور اختصاص پیدا کرده است.

نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار "صنعت تجهیزات ورزشی" منصوب شد.

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه زنبورعسل را عرضه کردند که علاوه بر کنترل باروری، امکان تولید عسل با کیفیت را فراهم می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان از ساخت دو هزار واحد مسکونی ویژه محرومان در استان گلستان خبر داد.