دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از مرز آبی اروند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از مرز آبی اروند

هیأت اعزامی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور در آبادان از مرز آبی اروند در مجاورت شهر فاو و تا دهانه خلیج فارس بازدید کردند.

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه، 8 آذر) و با همراهی مسئولین ارشد استان و همچنین فرماندهان انتظامی، نظامی، امنیتی و همچنین مرزبانی از امکانات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های لجستیکی مرزبانی کشورمان در منطقه اروندکنار و در نزدیکی شهر فاو، از مناطق مرزی اروندکنار در حاشیه شهر آبادان بازدید کردند.

در این بازدید شهریار حیدری رئیس کمیته مرزی کمیسیون امنیت ملی، علی آقازاده دافساری رئیس کمیته امنیتی و دفاعی کمیسیون امنیت ملی، علی علی‌زاده عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی، جویجری عضو کمیسیون امنیت ملی، جلیل مختار و محمد مولوی از اعضای مجمع نمایندگان استان خوزستان حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، با توجه به ظرفیت بالای مرز آبی اروند و وسعت رودخانه پرآب اروند و نزدیکی با شهر مرزی فاو یکی از مطالبات مردم خوزستان و به ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر، امکان بهره‌برداری از ظرفیت تجاری و ترانزیتی این رودخانه است که با موانعی روبرو است.

تکلیف مجلس به سازمان محیط زیست جهت پیگیری قضایی دستگاه‌های استنکاف کننده از اجرای هوای پاک

همچنین این رودخانه نیازمند لایروبی و ایجاد تأسیسات لازم برای بهره‌برداری تجاری است و اعضای کمیسیون امنیت ملی در این سفر به دنبال رفع موانع امنیتی برای استفاده از این ظرفیت‌ها هستند تا موجب رونق اقتصادی و همچنین بهبود شرایط منطقه شوند و در ادامه نیز قرار است هیأت اعزامی کمیسیون امنیت پس از بازدید از سایر مرزهای خط مرزی خوزستان در جلسه شورای تأمین استان حاضر و موضوعات رویت شده در نظارت‌های بعدی را مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام /