پنج‌شنبه 12 مهر 1403

بازدید وزیر میراث فرهنگی از طرح گردشگری پاسارگاد در ابهر

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بازدید وزیر میراث فرهنگی از طرح گردشگری پاسارگاد در ابهر

زنجان - ایرنا - وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز پنجشنبه با حضور در محل اجرای پروژه گردشگری پاسارگاد در ابهر، به وضعیت این پروژه رسیدگی کرد.

به گزارش ایرنا سیدعزت‌الله ضرغامی در این بازدید با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری شهرستان ابهر از روند رو به رشد صنعت گردشگری در این منطقه اظهار رضایت کرد و افزود: یکی از اهداف مهم سفرهای استانی این وزارتخانه رسیدگی به پروژه‌های عمرانی است،

وی اضافه کرد: حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده در حوزه گردشگری شهرستان ابهر قابل‌تحسین است و موجب رشد و ارتقای گردشگری استان زنجان خواهد شد.

به گزارش ایرنا، فاز نخست پروژه پاسارگاد ابهر شامل رستوران، بازارچه، جایگاه سوخت و تعمیرگاه است که با اعتبار 320 میلیارد ریال با اشتغال‌زایی 59 نفر به بهره‌برداری رسیده است.

فاز دوم این مجتمع که در دست احداث است با اعتبار 520 میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی 120 نفر شامل رستوران سنتی با 750 مترمربع زیر بنا، 13 واحد اقامتی با 40 تخت، واحدهای تجاری با 700 مترمربع زیربنا و رستوران بین‌المللی است که به‌زودی به بهره‌برداری می رسد.

فاز دوم این مجتمع بین‌راهی در محور زنجان به تهران که یکی از مسیرهای پرتردد کشور می باشد در حال احداث است. با راه‌اندازی این مجتمع بین راهی زمینه بسیار مناسب برای ارائه خدمات به گردشگران فراهم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صبح امروز از گنبد سلطانیه نیز بازدید کرد.

رییس‌جمهوری در دهمین سفر استانی پنجشنبه 27 آبان‌ماه وارد زنجان شد. تعدادی از وزرا و معاونان رییس جمهوری نیز به منظور بررسی مشکلات و مسایل مناطق مختلف استان زنجان آیت الله رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

رییس جمهوری در این سفر یک‌روزه از شرکت سرجین بافت، محل انباشت پسماند روی، کارخانه روغن نباتی جهان، بازدید کرد همچنین در جمع مردم منطقه "فلسطین" یکی از مناطق حاشیه نشین شهر زنجان حضور یافت.

آیت الله رییسی، بعدازظهر امروز قرار است با حضور در دانشگاه زنجان در نشست شورای ادارای استان شرکت کرده و دیداری نیز با شماری از نخبگان زنجانی داشته باشد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*