شنبه 7 مهر 1403

باستان شناسان

باستان شناسان

وب‌گاه فرارو

384 شهاب سنگ که به نام ایران در بولتن جهانی شهاب سنگ به ثبت رسیده حدود 80 درصد آن مورد آن‌ها متعلق به کرمان است.

وب‌گاه الف

با آمدن فصل زمستان و هوای سرد سفر به مناطق جنوب کشور بیشتر می‌شود. سفر در فصل زمستان می تواند خیلی جذاب باشد اگر مقصد خود را به درستی انتخاب کنید.

وب‌گاه مشرق نیوز

نخستین کشف در ضلع شمالی قلعه بود. در یک حفره عمیق اسکلت مردی پیدا شد که طاق باز دفن شده بود. باستان شناسان گفتند که گویا این مرد میانسال به زور در این قطعه از کاروانسرا چپانده و دفن شده است.

وب‌گاه فرارو

شب یلدا یکی از سنت‌های زیبای ایرانیان است که خانواده در این شب دور هم جمع می‌شوند و یکی از آداب این شب خواندن اشعار زیبا و تفال زدن به حافظ شیرازی است.

وب‌گاه عصر ایران

تمام تدفین ها در این قبور در جهت شرقی غربی صورت گرفته. اغلب آن‌ها روی یکی از شانه‌ها و در حالی که پاهای‌شان جمع شده، اصطلاحا به صورت چمباتمه‌ای یا همان جنینی دفن شده‌اند. باستان‌شناسان احتمال می‌دهند که جهت شرقی غربی قبور به دلیل حرکت خورشید در آسمان است و شاید این مردم در حدود 3600 سال قبل میتراییسم بوده و احترام زیادی برای خورشید قائل بودند.

وب‌گاه فرارو

دریاچه مشهور به چشم زمین یکی از زیبایی‌های شگفت انگیز خلقت است که در کشور کرواسی قرار دارد و ظاهر این ردیاچه بسیار به چشم انسان شبیه است.

وب‌گاه خبر آنلاین

محمد رسولی معتقد است شاهنامه تاریخ منثوربوده که فردوسی آن را منظوم کرده و شاهنامه تاریخ است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

روستای کندوان در رقابت با بیش از 200 روستا از کشور‌های مختلف توانست در فهرست دهکده‌های جهانی سازمان جهانی گردشگری جای بگیرد. عصر دیروز، پنجشنبه، طی مراسمی کندوان در استان آذربایجان شرقی در فهرست بهترین دهکده‌های جهانی گردشگری در سازمان جهانی گردشگری ثبت شد. جالب است بدانید روستای کندوان در رقابت با بیش از 200 روستا از کشور‌های مختلف توانست در فهرست دهکده‌های جهانی سازمان جهانی گردشگری...

وب‌گاه فرارو

دانشمندان از طریق حفاری در تیکال، یکی از بزرگترین و مهم‌ترین شهر‌های باستانی مایا، به اکتشافات قابل توجهی دست یافته‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

تمدن باستانی مایاها یکی از جذاب‌ترین و مرموزترین فرهنگ‌ها در تاریخ دنیای جدید است؛ مایاها در طول بیش از 3000 سال، از 2000 قبل از میلاد تا قرن 16 میلادی، در مناطق گرمسیری مکزیک، گواتمالا، بلیز، هندوراس و السالوادور امروزی رشد کردند.

وب‌گاه فرارو

برای سفر به روستای کندوان بهتر است از تبریز به سمت شهرستان اسکو حرکت کنید و پس از رسیدن به اسکو به سمت جنوب مسیر را ادامه دهید.

وب‌گاه خبر آنلاین

روستای کندوان در رقابت با بیش از 200 روستا از کشورهای مختلف توانست در فهرست دهکده‌های جهانی سازمان جهانی گردشگری جای بگیرد.

وب‌گاه فرارو

روستای زیبای کندلوس با آب‌وهوای ییلاقی در دامنه سرسبز رشته کوه‌های البرز در منطقه کجور واقع شده است و از جا‌های دیدنی نوشهر به شمار می‌آید. اگر اهل سفر باشید و به روستا‌های مختلف ایران سری زده باشید، اولین خصوصیتی که چشمتان را جلب خود می‌کند، پاکیزگی و رعایت اصول بهداشتی در این روستا است.

وب‌گاه فرارو

باستان شناسان در قزاقستان باقیمانده جسد دختری از عصر برنز را کشف کردند که در کنارش دیسکی برنزی با حکاکی قورباغه دفن شده بود.