شنبه 7 مهر 1403

باستان شناسان

باستان شناسان

وب‌گاه عصر ایران

اگرچه افراد زیادی در مصطبه‌ها دفن شده‌اند، اما در یک بخش از این گورستان هیچ سازه‌ای دیده نمی‌شود. همین نیز مدت‌ها سبب شگفتی باستان شناسان شده بود.

وب‌گاه الف

مدیرعامل موزه سینمای ایران در نشست تخصصی «موزه، سینما، آموزش» تاکید کرد: آموزش و پرورش باید به موزه‌ها متصل شود و موزه در برنامه درسی مدارس قرار گیرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وب‌گاه خبر آنلاین

باستان‌شناسان جواهرات، طلا، نوک نیزه و یک آینه بزرگ برنزی را از تپه‌های تقریباً 2000 ساله در منطقه ترکستان در جنوب قزاقستان کشف کردند.

وب‌گاه فرارو

رئیس حفاری کولتپه، گفت: اولین شرکت در فلات آناتولی 4 هزار سال، پیش توسط 12 نفر و با سرمایه 15 کیلو طلا تأسیس شده بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: جالب است بدانید چند نقطه سری در جهان وجود دارند که به هیچ عنوان اجازه پرواز به هیچ هواپیمایی را نمی دهند این نقاط را در این مطلب بخوانید.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه عصر ایران

ما نمی دانیم که چه چیزی از هزار تکه ی تاریخ را نداریم اما هرازگاهی باستان شناسان و محققان چیزهایی را کشف می کنند که با نوشته هایی که در دست داریم مطابقت ندارند. برخی اوقات شیئی در جایی از دنیا پیدا می شود که در فاصله ای باور نکردنی از صاحبان اصلی آن قرار گرفته است. هیچ کس نمی داند که این اشیاء و نشانه ها چطور سر از چنین مکان های دوری در آورده اند اما این اشیاء نشان می دهند که بسیاری...

وب‌گاه عرشه آنلاین

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با اشاره به حوضچه آرامش بالای کوه مقبره خشایارشاه گفت: این حوضچه کارکردش را از دست داده است به همین دلیل آب ناشی از باران به صورت آبشار سرازیر شده و سنگ‌های صخره را به پایین انداخته است. مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با اشاره به حوضچه آرامش بالای کوه مقبره خشایارشاه گفت: این حوضچه کارکردش را از دست داده است به همین دلیل آب ناشی از باران به صورت...

وب‌گاه فرارو

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با اشاره به حوضچه آرامش بالای کوه مقبره خشایارشاه گفت: این حوضچه کارکردش را از دست داده است به همین دلیل آب ناشی از باران به صورت آبشار سرازیر شده و سنگ‌های صخره را به پایین انداخته است.

خبرگزاری ایرنا

اصفهان - ایرنا - «شاه دژ» بر پیشانیِ بلند کوه «صفه»، حکایت از دیرینگی و اهمیت این میراث طبیعی و تاریخیِ اصفهان دارد، جایی که پایگاه حفاظت و حراست شهر بوده و بخشی از تاریخ اصفهان را روایت می‌کند اما اهمیت حفظ حریم این دژ و منظر تاریخی و طبیعی صفه تا چه اندازه است؟

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از صدور مجوز کاوش باستان‌شناسی در پیاده‌روی خیابان باباطاهر همدان خبر داد و گفت: پس از انجام کاوش امکان نصب کف‌فرش شیشه‌ای و نورپردازی در این خیابان وجود دارد تا عابرین پیاده بتوانند در زمان عبور از این سازه باستانی بازدید کنند.

وب‌گاه فرارو

از حمل بار‌های سنگین در دوران امپراتوری روم تا فراهم کردن امکان تجارت با مکان‌های دوردست؛ خرها، این حیوانات متواضع، در طول تاریخ به طرز شگفت‌انگیزی تاثیرگذار بوده‌اند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

منطقه ییلاقی شهریار یکی از دیدنی ترین مقاصد گردشگری اطراف تهران است که در میان قشر جوان طرفداران بسیاری دارد.

وب‌گاه فرارو

آغاز افسانه‌ای تونیس به اوایل قرن هشتم قبل از میلاد برمی‌گردد، زمانی که به عنوان مهم‌ترین شهر بندری تجاری مصر تاسیس شد.

وب‌گاه عصر ایران

چگونگی پیدایش اولین شخص یا انسان و اینکه اجدادش چه کسانی بودند (پدربزرگ و مادربزرگ، پدربزرگ و مادربزرگشان و غیره) یکی از بزرگترین سوالات باستان شناسان است و این سؤال حتی امروز هم بسیاری را متحیر می‌کند.