شنبه 7 مهر 1403

باستان شناسان

باستان شناسان

وب‌گاه خبر آنلاین

فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن‌های «ضد»، «دریاچه بایکال»، «اخت الرضا»، «طعم آفتاب»، «تنها»، «گذرگاه»، «ملک سلیمان»، «مرد کوچک»، «مرد منطق»، «اژدهای پدرم»، «تقویم ماه می»، «ناکجا» و «مرد بارانی» امروز دوشنبه، 13 فروردین ماه مصادف با روز شهادت حضرت علی (ع) از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌روند.

خبرگزاری تسنیم

شبکه‌های تلویزیونی در ادامه پخش فیلم‌های سینمایی نوروزی در سیزدهم فروردین علاوه بر نمایش آثار جدید خارجی فیلم‌های ایرانی جدیدی را هم تدارک دیده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

همزمان به فرارسیدن آخرین روز از تعطیلات نوروز 1403 و 13 فروردین ماه، صدا و سیما برنامه های خود را برای روز پایانی نوروز اعلام کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: همزمان به فرارسیدن آخرین روز از تعطیلات نوروز 1403 و 13 فروردین ماه، صدا و سیما برنامه های خود را برای روز پایانی نوروز اعلام کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

تلویزیون امروز فیلم‌های مختلفی مانند «ضد»، «اخت‌الرضا»، «ملک سلیمان» و «ناکجا» را روانه آنتن می‌کند.

وب‌گاه فرارو

علیرغم تلاش‌های باستان شناسان و محققان هنوز معما‌هایی درباره مرموزترین و ناشناخته‌ترین نقاط جهان وجود دارند.

وب‌گاه خبر آنلاین

در امتداد زاینده رود، این جریان زیبای زندگی، صدها اثر فرهنگی از جمله پل های تاریخی اصفهان خودنمایی می کنند که گردشگران اذعان می کنند بدون جریان رودخانه، زیبایی آنها انگار چیزی کم دارد؛ انعکاس این بناهای باستانی در رودخانه زاینده رود، حکایت های قدیمی را در ذهن می نشاند و از یک تاریخ هنرمندی حکایت دارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

شهر یزد نخستین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان بعد از شهر ونیز ایتالیاست. این شهر به دارالعباده، شهر دوچرخه‌ها، شهر شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته میشود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: امروز کشورهای حاشیه خلیج فارس، بازیگرانی چون عربستان و امارات و قطر تلاش دارند تا حوزه نفوذ خود را در قاره سیاه گسترش دهند، گزاره ای که برای اهداف غربی می تواند هم چالش باشد و هم فرصت.

وب‌گاه عرشه آنلاین

در طی تحقیقات دانشمندان، قدیمی ترین فسیل جنگل جهان کشف شده که قدمت آن به 390 میلیون سال پیش باز می‌گردد. در ادامه این نتایج را بررسی می‌کنیم. در طی تحقیقات دانشمندان، قدیمی ترین فسیل جنگل جهان کشف شده که قدمت آن به 390 میلیون سال پیش باز می‌گردد. در ادامه این نتایج را بررسی می‌کنیم.

وب‌گاه فرارو

اکدی‌ها حتی اولین سیستم پستی را معرفی کردند؛ به این ترتیب که لوح‌های گلی با خط میخی اکدی در گلی محصور می‌شدند که سپس با نام و آدرس گیرندگان مورد نظر علامت گذاری می‌شد.

وب‌گاه عصر ایران

پناهگاه صخره‌ای پیرقوچ در شهرستان ارسنجان در استان فارس قرار دارد. این محوطه نخستین بار در سال 1357 توسط باستان‌شناسان ژاپنی شناسایی و کدگذاری شد و در سال 1385 توسط سازمان میراث فرهنگی استان فارس توسط محمدحسن پاک‌نژاد با شماره 17260 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید. به گفته باستان شناسان، این محوطه در سال 1400 مورد تعرض حفاران غیرمجاز قرار گرفته بود.

وب‌گاه فرارو

باستان‌شناسان بالاخره موفق شدند ماهیت قطعه 8600 ساله‌ای را که در ابتدای کشف آن در سال 2021 «بقایای اسفنج» تشخیص داده بودند، شناسایی کنند.

وب‌گاه عصر ایران

کشف لوازم آرایش 4 هزار ساله به ویژه یک رژ لب که قدمت آن به بیش از 3600 سال و به عصر برنز در منطقه جیرفت ایران می رسد، باستان شناسان را هیجان زده کرده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آیا تا به حال فکر کرده‌اید چرا ساکنان انگلیس در سمت چپ خیابان و جاده رانندگی می‌کنند؟ این کار یک دلیل تاریخی دارد.