شنبه 29 اردیبهشت 1403

بانک مرکزی

بانک مرکزی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس‌جمهور قانون «قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» و «قانون تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران» را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس جمهور قانون «قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» و «قانون تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران» را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از شستا یه بیان جزئیاتی از گزارش تحقیق و تفحص از شستا پرداخت که این تفحص مربوط به دولت‌های یازدهم و دوازدهم است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر اقتصاد گفت: بررسی دغدغه صنف طلا و جواهر به درج اطلاعات در سامانه جامع تجارت جزو دستورات رییس جمهوری است و در این راستا وزارت صمت اطلاعیه‌ای منتشر کرد که موضوع حل و فصل شد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس جمهور «قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» را برای اجرا ابلاغ کرد.

وب‌گاه گسترش

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه از شناسایی 120 هزار خانه خالی در دو سال گذشته برای پرداخت مالیات خبر داد و گفت: با پیامک های وزارت راه 182 هزار خانه خالی نیز در بازار مسکن عرضه شد.

وب‌گاه گسترش

با توجه به اینکه تورم زودرس در بازار اجاره به وفور مشاهده می‌شود، می‌توان گفت که حل بحران مسکن در ایران، که یکی از بزرگترین وعده‌های ابراهیم رئیسی در انتخابات سال 1400 بود، به چالش‌های بسیاری برخورد کرده است.

وب‌گاه عصر ایران

بانک مرکزی اعلام کرد که تسهیلات پرداختی بانک‌ها در فروردین ماه امسال 2407 هزار میلیارد ریال بوده که در مقایسه با فروردین سال گذشته 24.9 درصد افزایش یافته است. سهم تسهیلات خرد از کل تسهیلات بانکی در نخستین ماه سال جاری 21.4 درصد است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بازار طلا و سکه امروز را در حالی سپری کرد که معامله گران شاهد افت دوباره قیمت سکه نسبت به روز گذشته بودند. این در حالیست که بسیاری از فعالان بازار در فکر مهاجرت به دبی افتاده اند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی فروردین ماه سال 1403 مبلغ 2، 407.0 هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ 479.9 هزار میلیارد ریال (معادل 24.9 درصد) افزایش داشته است. از کل تسهیلات پرداختی، مبلغ 2، 051.8 هزار میلیارد ریال معادل 85.2 درصد به صاحبان کسب و کار (حقوقی و غیرحقوقی) و 355.2 هزار میلیارد...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بانک مرکزی اعلام کرد: تسهیلات پرداختی بانک‌ها در فروردین ماه امسال 2407 هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 479.9هزار میلیارد ریال (معادل 24.9 درصد) افزایش داشته که سهم تسهیلات خرد از کل تسهیلات بانکی در نخستین ماه سال جاری 21.4 درصد است.

وب‌گاه عصر ایران

مقامات بانک مرکزی ایران از پیگیری استفاده از ریال برون‌مرزی در افغانستان خبر دادند. این اقدام، گامی دیگر در راستای حذف دلار از تجارت خارجی ایران و بی‌اثر کردن تحریم‌ها به شمار می‌رود.

وب‌گاه گسترش

به علت اینکه بسیاری از خریدارانی که قصد خرید مسکن را داشتند در برابر در بسته شدن بازار خرید مسکن قرار گرفته‌اند، آنها به سمت اجاره خانه هدایت می‌شوند. این مسئله به همراه تبعات خطرناک ثانویه ایجاد می‌کند. خطر اول اینکه با مشکل تورم در بازار اجاره مسکن روبرو خواهیم شد و صاحبخانه‌ها قیمت‌ها را افزایش می‌دهند. خطر دوم این است که در پرتو این رونق و حباب کاذب در بازار اجاره، شاهد افزایش تقاضا...

خبرگزاری دانشجو

بنا بر اعلام مقام‌های بانک مرکزی ایران، ریال برون‌مرزی علاوه بر عراق و روسیه با افغانستان نیز درحال پیگیری است.

وب‌گاه گسترش

اژه ای، رئیس قوه قضائیه در دانشگاه یاسوج اعلام کرد که پرونده وزیر سابق جهاد کشاورزی به مجموعه‌ای از پرونده‌های قضایی مربوط است. وی به مدت سه سال به زندان محکوم شده است.

خبرگزاری تسنیم

عضو هیات رئیسه اتاق ایران کفت: براساس درخواست فعالان اقتصادی بخش خصوصی، کمیته ارزی اتاق ایران با مصوبه هیات رئیسه اتاق احیا شده و جلسات این کمیته هر دو هفته با حضور ذی‌نفعان و سیاست‌گذاران ارزی برگزار می‌شود.