چهارشنبه 6 تیر 1403

بانک مرکزی

بانک مرکزی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روز چهارشنبه هفته گذشته، گاوهای بازار رمزارزها در تلاشی سعی کردند تا از سد مقاومت 66 هزار دلاری عبور کنند، اما بار دیگر به بن‌بست خوردند و مقاومت خرس‌ها موجب شد که قیمت در یک مسیر نزولی قرار بگیرد. همزمان با عدم موفقیت بیت‌کوین در عبور از سد خرسی، باقی آلت‌کوین‌ها نیز در یک روند نزولی قرار گرفتند.

وب‌گاه گسترش

بر اساس گزارش مجمع جهانی طلا (World Gold Council) در نظرسنجی سالانه خود درباره «ذخایر طلای بانک‌های مرکزی»، بانک‌های مرکزی تمایل زیادی به افزایش ذخایر طلای خود دارند.

وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به نوسانات در بازار سکه و طلا در هفته اخیر و حاکم بودن آرامش بر بازار داخل، گفت: علیرغم افزایش 31 دلاری هر اونس طلا در بازارهای جهانی، سکه نوسان جزئی افزایش قیمت داشت و حتی قطعات کوچک‌تر سکه با کاهش قیمت همراه شدند؛ اما طلا با توجه به صعود قیمت‌های جهانی مسیری متفاوت از قطعات کوچک سکه داشت و با افزایش قیمت روبرو شد.

وب‌گاه گسترش

بین اسفند 1400 تا بهمن 1402، حجم نقدینگی افزایش یافته است، اگرچه روند رشد آن نزولی بوده است. در این دوره، نرخ رشد نقدینگی از حدود 40 درصد به 23 درصد رسیده است.

وب‌گاه گسترش

بر اساس اعلام روابط‌عمومی بانک مرکزی، ریال دیجیتال از تیرماه 1403 در جزیره کیش اجرایی خواهد شد. در این طرح، مشتریان شبکه بانکی می‌توانند با استفاده از کیف پول ریال دیجیتال و اسکن بارکد، بدون نیاز به پول کاغذی یا کارت بانکی، اقدام به خرید و انتقال وجه کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مدیرعامل شرکت ترنج: پذیره‌نویسی واحد‌های ممتاز «صندوق اهرمی نارنج»، شنبه دوم تیرماه 1403 آغاز می‌شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: علیرغم افزایش 31 دلاری هر اونس طلا در بازارهای جهانی، سکه نوسان جزئی افزایش قیمت داشت و حتی قطعات کوچک‌تر سکه با کاهش قیمت همراه شدند.

وب‌گاه گسترش

در جریان اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری 1403، علیرضا زاکانی، شهردار تهران و نامزد انتخابات، از یک تفاهم‌نامه 13 میلیارد یورویی میان شهرداری تهران و یک شرکت چینی پرده برداشت.

وب‌گاه 55 آنلاین

بازار طلا در هفته پایانی خرداد، شاهد نوسانات قیمت طلا در سطح جهانی و ثبات نسبی قیمت سکه بود. محمد کشتی‌آرای، فعال بازار طلا، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، این ثبات را ناشی از توزیع سکه توسط بانک مرکزی و تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار دانست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بازار سهام معاملات خرداد ماه را با روندی رکودی و نزولی پشت سر گذاشت؛ در حالی که دامنه نوسان دو درصدی در برابر نوسانات سنگین مقاومت کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

علی‌اکبر رائفی‌پور با انتشار مطلبی به بازداشت وحید اشتری واکنش نشان داد. علی‌اکبر رائفی‌پور با انتشار مطلبی به بازداشت وحید اشتری واکنش نشان داد. به گزارش عرشه آنلاین؛ علی اکبر رائفی‌پور با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس درباره بازداشت وحید اشتری نوشت:

وب‌گاه خبر آنلاین

علی‌اکبر رائفی‌پور با انتشار مطلبی به بازداشت وحید اشتری واکنش نشان داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

فعال بازار طلا با بیان اینکه کاهش قیمت سکه به دلیل توزیع آن توسط بانک مرکزی است، افزود: با توجه به اینکه در 2 الی سه هفته گذشته شاهد ثبات قیمت طلا در بازار بودیم، در هفته آتی نیز این ثبات ادامه پیدا می‌کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: از اسفند 1400 تا بهمن 1402، سهم سپرده‌های کوتاه مدت از شبه پول روندی کاهشی داشته است. همچنین، سهم شبه پول از نقدینگی نیز کاهش یافته است.