جمعه 4 خرداد 1403

بانک مرکزی

بانک مرکزی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزای دانشجو به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات آمریکای شمالی در آستانه تعطیلات آخر هفته و در بحبوحه بالا رفتن سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا بیش از 1.5 درصد افزایش یافته است. روند افزایش قیمت طلا ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود به رکورد 2431 دلار برسد. قیمت هر اونس طلا امروز با 1.61 درصد افزایش 2415 دلار و 22 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس...

خبرگزاری تسنیم

قیمت هر اونس طلا امروز با 1.61 درصد افزایش به 2415 دلار و 22 سنت رسید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نرخ بیکاری که در سه ماه اول سال 1382 به 11.6 درصد رسیده بود به روند کاهشی خود ادامه داد؛ به طوری که در سه ماه اول مورد گزارش نرخ بیکاری به 10.4 درصد کاهش یافت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

روایت‌ها ازجمله ثروت‌های مهم هر ملتی هستند. قدرت بالقوه روایت در آماده‌سازی و به حرکت درآوردن توده‌ها قابل مقایسه با انواع فناوری‌های زیرساختی مانند نیروی برق، جاده و خطوط راه‌آهن است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بعضا دیده می‌شود که در برخی نوشته‌ها با نمایش رشد نقدینگی و نرخ تورم و عدم تناسب میان آنها در ایران یا سایر کشورها مدعی بی‌ارتباط بودن نقدینگی و تورم و عده‌ای هم با نمایش تناسب میان آنها، مدعی باارتباط بودن آنها می‌شوند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مدت‌هاست که درباره چگونگی اجرای سیاست‌های پولی توسط بانک مرکزی توصیه‌های مختلف و حتی کاملا متضاد مشاهده می‌شود و درباره اثر سیاست‌های پولی به‌ویژه درباره کنترل تورم نیز اظهارنظرهای بسیار متفاوت و گاه متضادی دیده می‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: معاون بانک مرکزی گفت: تمامی واردکنندگانی که ارز 28 هزار و 500 تومانی دریافت کرده‌اند در صورت تأیید وزارتخانه مربوطه در خصوص عمل به تعهدات، رفع تعهد ارزی می‌شوند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وب‌گاه عرشه آنلاین

19 تیرماه سال 1401 رهبر انقلاب در دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با ایشان تاکید کردند: «سیاست جایگزینی پول های ملی در روابط ایران و روسیه و استفاده از ارزهای دیگر به جای دلار سیاست مورد تایید ماست و دلار را باید به تدریج ازمسیر معاملات جهانی خارج کرد و این کار به صورت تدریجی، ممکن است.» 19 تیرماه سال 1401 رهبر انقلاب در دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با ایشان تاکید کردند:...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: قیمت طلای جهانی در معاملات روز جمعه جهش سنگینی را تجربه کرد. موضوعی که باعث شده برخی از سکه بازان نسبت به‌احتمال صعود سکه در اولین روز هفته خوش‌بین شوند. البته برخی هم معتقدند درصورتی‌که دلار کاهشی شود، می‌تواند تا حدودی اثر طلا جهانی در بازار سکه را تعدیل کند.

وب‌گاه گسترش

بانک مرکزی در اعمال سیاست اعتباری موفق عمل کرده است، اما نگرانی در خصوص پایداری این سیاست، جدی است و اگر تدبیری برای تامین مالی بدون رشد نقدینگی اتخاذ نشود فشارها عملا منجر به رها شدن این سیاست خواهد شد و در این راستا بانک مرکزی باید در اجرای قانون تامین مالی مشارکت فعال داشته باشد.

خبرگزاری تسنیم

این هفته، آخرین هفته کاری مجلس یازدهم است؛ در این جلسات ضمن بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم، تعداد زیادی از گزارش‌های نظارتی قرائت می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

علی اصغر باقرزاده، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت: در هفته‌های گذشته شاهد نوسانات ملموسی در بازار شیر خشک بودیم که باعث نارضایتی مردم شده است. وی افزود: مجلس و کمیسیون بهداشت به عنوان بعد نظارتی، در حال بررسی این موضوع هستند و شیر خشک به عنوان یکی از ملزومات اولیه در قانون جوانی جمعیت مورد توجه قرار گرفته است. باقرزاده...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.