چهارشنبه 4 مهر 1403

باید با افزایش فعالیت های منطقه‌ای بر مذاکرات هسته‌ای اثر بگذاریم / دولت قبل اعتقادی به قانون راهبردی مجلس نداشت

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
باید با افزایش فعالیت های منطقه‌ای بر مذاکرات هسته‌ای اثر بگذاریم / دولت قبل اعتقادی به قانون راهبردی مجلس نداشت

فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره، درباره دستور اخیر رئیس جمهور مبنی راه اندازی سانتریفیوژ جدید و پیشرفته برای غنی سازی 190 هزار سو اظهارکرد: این اقدام، اقدام خوبی بود اما با تاخیر انجام شد؛ درواقع این قبیل اقدامات باید براساس قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها انجام می‌شد اما دولت گذشته اعتقادی به انجام این مصوبه...

فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره، درباره دستور اخیر رئیس جمهور مبنی راه اندازی سانتریفیوژ جدید و پیشرفته برای غنی سازی 190 هزار سو اظهارکرد: این اقدام، اقدام خوبی بود اما با تاخیر انجام شد؛ درواقع این قبیل اقدامات باید براساس قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها انجام می‌شد اما دولت گذشته اعتقادی به انجام این مصوبه مجلس نداشت و مجبور بود یک سری اقدامات رو بنایی را انجام دهد.

وی افزود: ما در شرایط فعلی درحال جبران گذشته هستیم اما اینکه اقدامات جبرانی ما بتواند در تغییر رفتار طرف مقابل و غرب اثر گذار باشد، موضوعی است که باید ارزیابی بیشتری بر رروی آن داشته باشیم؛ با این حال اما به عقیده بنده، این اقدامات آنچنان نمی‌تواند بر روند مذاکرات و تغییر رفتار طرف مقابل اثرگذار باشد و لذا باید به سمت تغییر مناسبات جدید جهانی حرکت کنیم.

عباسی ادامه داد: ایران باید اقدامات و حضور منطقه‌ای خود را افزایش دهد و امنیت رژیم صهیونیستی نباید حفظ شود؛ درواقع حتما باید مرزهای اسرائیل ناامن باشد. موضوعی که آزادی بلندی‌های جولان می‌تواند در این زمینه اثرگذار باشد به طوری که اگر بلندی‌های جولان و مناطق جنوبی لبنان از دست رژیم صهیونیستی آزاد شود و کرانه باختری مسلح تر شود و بتوانیم محاصره غزه را بشکنیم، می‌توانیم دست برتر را در منطقه داشته باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این رژیم صهیونیستی است که درحال بحران سازی علیه ماست و لذا مختل سازی امنیت این رژیم می‌تواند مولفه قدرتی برای ایران باشد. به بیان دیگر، سیاست ایران باید مختل سازی امنیت رژیم صهیونیستی باشد زیرا این رژیم به صورت علنی ما را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به جای اقدامات تاخیری و عکس العمل به طرف مقابل، ابتکار عمل را باید در دست بگیرد، گفت: ما اگر به سمت رفع تبعیض و مشکلات در جامعه حرکت کنیم، به خودی خود حتی مسائل و موضوعات فرهنگی نیز رفع خواهد شد. اگر با استفاده از امکانات موجود، تبعیض را در جامعه از بین ببریم، سرمایه اجتماعی جامعه نیز حفظ می‌شود و می‌تواند دست برتر ایران در مذاکرات باشد.