دوشنبه 2 مهر 1403

باید برای تامین تجهیزات معدنی ارز نیمایی تسهیل شود

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
باید برای تامین تجهیزات معدنی ارز نیمایی تسهیل شود

اقتصادنیوز: نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان، بشرویه و عشق‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مکانیزه شدن معادن نیازمند نگاه ملی است و باید برای تامین تجهیزات معدنی ارز نیمایی تسهیل شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمد نصیری عصر روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان طبس که با محوریت حادثه معدن معدنجو برگزار شد، با بیان اینکه طبس 76 درصد زغال سنگ ایران را تامین می‌کند، اظهار کرد: امیدواریم با تکمیل تجهیزات و امکانات معدنی شاهد اینگونه حوادث تلخ معدنی در شهرستان طبس نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاه ملی به حوزه زغالسنگ داشته باشیم، گفت: با توجه به اینکه حدود 26 هزار نفر در حوزه تونلی کار می‌کنند در حوزه مجلس برای کارگران حوزه تونلی و زیر زمینی در مشاغل سخت و زیان آور درخواست داریم که 2 سال در این زمینه پیش‌بینی شود.

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان، بشرویه و عشق‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مباحث ایمنی در حوزه معدن نگاه ملی را می طلبد، افزود: در این ارتباط مردم شهرستان طبس می خواهند در حوزه تجهیزات معادن ارز نیمایی را تسهیل کنیم.

نصیری اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان طبس آبستن همیشه حوادث معدنی است نیاز به یک مدیریت ویژه بحران در طبس داریم.

خبر مرتبط نرخ ارز دلار سکه طلا یورو امروز یکشنبه 1 مهر 1403/ طلا و سکه گران شدند

اقتصادنیوز: امروز قیمت دلار صعود را تجربه کرده است و قیمت سکه امامی به 44,900,000 (چهل و چهار میلیون و نهصد هزار) تومان رسید که نسبت به 3 روز پیش، افزایش 1.55 درصدی داشته است.

وی گفت: اگر همکاری تمامی دستگاه ها امروز در جادثه معدن طبس نبود با مشکلات زیادی مواجه می شدیم لذا استقرار تجهیزات و امکانات در این شهرستان ضروری است.

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان، بشرویه و عشق‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه درمان هم بیش از 80 هزار در این شهرستان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند و کارگران این منطقه درخواست دارند پلی‌کلنیک طبس به بیمارستان تبدیل شود.

وی زیر ساخت پروازی را یکی دیگر از موضوعات مهم در طبس ذکر کرد و گفت: مهیا شدن زیرساخت های پروازی استان و شهرستان از دیگر درخواست‌ها است.

نصیری با اشاره به حوادث جاده‌ای طبس یادآور شد: مجموعه شستا و ایمیدرو حضور زیادی در شهرستان طبس دارند لذا دوبانده شدن جاده طبس باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در حوزه سختی کار و بازنشستگی کارگرانی که امروز در حاده معدن طبس جان باختند مشکلاتی وجود دارد که باید هرچه زودتر مرتفع شود.

به گزارش ایرنا، حادثه انفجار معدن طبس ساعت 21 شب گذشته به دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که در زمان حادثه 69 کارگر در بلوک C و B این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند.

با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق 250 متری به صورت ارتفاعی و 700 متری به صورت مورب در معدن شده، امدادرسانی توسط هشت تیم تخصصی پنج نفره در حال انجام است.

اکنون 40 نفر در قالب تیم‌های تخصصی در معدن طبس در حال امدادرسانی در محل حادثه هستند که تاکنون در این حادثه 34 نفر جان باختند و به 17 مصدوم هم با تلاش تیم‌های تخصصی امدادی نجات یافتند و احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد.

خبر مرتبط ماندگاری قیمت دلار در کف؛ سیگنال اونس به بازار ارز رسید / محدوده نوسان مشخص شد؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 1 مهر 1403

اقتصادنیوز: معامله گران معتقدند رشد اونس طلا به تضعیف قیمت دلار در سطح جهانی منجر شد؛ موضوعی که در پی آن دلار در بازار تهران در کف 59 هزار تومان قرار گرفت و باید دید در معاملات امروز چه سرنوشتی را دنبال خواهد کرد.

همچنین امروز رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از پیگیری ویژه رئیس جمهور برای حادثه انفجار در معدن «معدنجوی طبس» خبر داد.

وزرای صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دستور پزشکیان برای پیگیری موضوع به طبس اعزام شدند و در محل حضور دارند.

وزیر کشور هم برای بررسی ابعاد حادثه معدن طبس عصر امروز وارد طبس شد و بلافاصله با بالگرد در محل حادثه حضور یافت.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
باید برای تامین تجهیزات معدنی ارز نیمایی تسهیل شود 2
باید برای تامین تجهیزات معدنی ارز نیمایی تسهیل شود 3