جمعه 14 اردیبهشت 1403

بحران آب

بحران آب

وب‌گاه الف

وب‌گاه گسترش

باتوجه به وضعیت بارش ها و کمبود آب در کشور، بسیاری از واحد های کشت و صنعت، همچنان مصرف خارج از الگو را دارند.

وب‌گاه فرارو

محمدتقی نقدعلی نماینده مجلس گفت: در مجموع اوضاع آبی استان اصفهان نیازمند اقدام فوری است. برخی اقدامات در مراحل جلسات، مقدمات، تصمیمات و صورت جلسات اتفاق افتاده؛ اما بحث آب زاینده‌رود نیازمند اقدام فوری است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: استاندار تهران در حاشیه جلسه شورای مسکن استان تهران گفت: بهترین و کاربردی‌ترین شیوه برای عبور از بحران آبی موجود، اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف آب است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

استاندار تهران در حاشیه جلسه شورای مسکن استان تهران گفت: بهترین و کاربردی‌ترین شیوه برای عبور از بحران آبی موجود، اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف آب است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: فیروز قاسم‌زاده درباره وضعیت مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا 30 دی ماه، اظهار کرد: ورودی سدهای کشور در حال حاضر 6.18 میلیارد مترمکعب است که نسبت به سال آبی گذشته 11 درصد کاهش داشته است.

وب‌گاه گسترش

این روزها طرح‌های ذخیره و انتقال آب به دوردست‌ها زیاد مطرح می‌شوند. خط انتقال بهشت‌آباد از سرشاخه‌های کارون به فلات مرکزی، انتقال از خزر به فلات مرکزی و انتقال از خلیج‌فارس به 16 استان فلات مرکزی از مهم‌ترین آنها هستند که ویژگی مشترک این طرح‌ها تفوق نگرش چیرگی بر طبیعت به‌جای سازگاری با آن و بیگانگی با بوم‌شناسی است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سلاجقه گفت: رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه، یکی از بزرگ‌ترین رویداد‌های فعلی فرهنگی در حوزه خانواده در کشور است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

بر اساس گزارش جدید مجمع جهانی اقتصاد (WEF) که روز گذشته (سه‌شنبه) منتشر شد، تغییرات اقلیمی تا سال 2050 منجر به 14.5 میلیون مرگ و 12.5 تریلیون دلار خسارت اقتصادی در سراسر جهان خواهد شد. بر اساس گزارش جدید مجمع جهانی اقتصاد (WEF) که روز گذشته (سه‌شنبه) منتشر شد، تغییرات اقلیمی تا سال 2050 منجر به 14.5 میلیون مرگ و 12.5 تریلیون دلار خسارت اقتصادی در سراسر جهان خواهد شد. در بیانیه مطبوعاتی...

وب‌گاه گسترش

وضعیت آب تهران حال خوبی ندارد و کاهش بارش ها این وضعیت را وخیم تر کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

دل‌سپردن به وصله و پینه‌های جزئی و موضعی و دلخوشی‌های کوچک به جای طرح شجاعانه راه‌حل‌ها و نیز زنهاردادن دولتمردان به مسیر و توالی‌های منطقی سیاست‌ها نه با شأن و کارکردهای مورد انتظار از نظام کارشناسی مناسبتی دارد، نه کمکی به حل مسئله خواهد کرد؛ بلکه آخرین امیدها به حل بحران یا امید به کنترل آن را به ناامیدی بدل می‌کند و مسئله را تا رسیدن به مرحله ورشکستگی به تعلیق و بی‌تکلیفی می‌سپارد

وب‌گاه گسترش

«تالاب هامون خشک شد»؛ اتفاقی که دور از انتظار نبود و پیش‌بینی می‌شد با تکمیل بند کمال‌خان در افغانستان، طالبان اجازه ورود آب به هامون را ندهد. بی‌شک عدم‌پیگیری مسئولان مرتبط در 2 وزارتخانه امور خارجه و نیرو و بی‌اهمیت شمردن حقابه کشور از سوی این مسئولان، یک گناه نابخشودنی است که باید پاسخگوی رسانه‌ها و آیندگان باشند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: محسن اردکانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، گفت: تهران چهارمین سال خشکسالی را پشت سر می‌گذارد و حجم مخازن سدهای آن نیز به 402 میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: میزان ورودی مخازن کل کشور از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه) تا 23 دی‌ماه معادل پنج میلیارد و 660 میلیون متر مکعب بوده که در قیاس با سال گذشته که عددی معادل شش میلیارد و پنج میلیون مترمکعب بوده شش درصد کاهش داشته است. همچنین میزان کل خروجی سدهای کشور نیز نسبت به سال قبل با 21 درصد افزایش مواجه بوده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مجمع جهانی اقتصاد امسال با حضور نخبگان اقتصادی و سیاسی و رهبران کسب‌وکارها از امروز دوشنبه در شهر داووس سوئیس آغاز شد و تا روز جمعه ادامه دارد.