جمعه 14 اردیبهشت 1403

بحران آب

بحران آب

وب‌گاه عرشه آنلاین

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: سال گذشته 4 استان کشور درگیر موضوع خشکسالی بود اما در سال آبی جاری تاکنون 16 استان درگیر خشکسالی هستند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: سال گذشته 4 استان کشور درگیر موضوع خشکسالی بود اما در سال آبی جاری تاکنون 16 استان درگیر خشکسالی هستند. محسن اردکانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با حضور در خبرگزاری فارس در نشست خبری با...

وب‌گاه گسترش

استفاده از بازیافت و استفاده مجدد آب، یک تجربه موفق است که بسیاری از کشورهای توسعه یافته برای کاهش مصرف آب و مقابله با تنش‌های آبی از آن بهره برده‌اند.

وب‌گاه گسترش

وزارت بازرگانی و صنعت هند اعلام کرد که کل تجارت با ایران در سال 2023 به مبلغ یک میلیارد و 836 میلیون دلار بوده است و از کاهش 34 درصدی واردات برنج هندی توسط ایران در این سال خبر داد.

وب‌گاه گسترش

کشور ما مدت هاست که درگیر خشکسالی و بحران آب شده است و بارش های اخیر نیز نتوانسته است این کمبور را جبران کند.

وب‌گاه گسترش

وضعیت سدهای کشور به علت کاهش بارندگی ها، کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

وب‌گاه گسترش

در دیدار با غرفه استان همدان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، استاندار همدان بیان کرد که همدان می‌تواند به عنوان یک مقصد گردشگری معتبر در کشور شناخته شود. او با اشاره به بحران آب، تأکید کرد که کشاورزی نمی‌تواند محور اصلی توسعه استان باشد و باید توجه بیشتری به توسعه صنعت گردشگری داشته باشیم.

وب‌گاه الف

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در پیامی به آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران سالروز پیروی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دبیرکل سازمان ملل در پیامی به رئیس جمهور کشورمان سالروز پیروی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه تهران، زهرا شاکری، دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، در پژوهش اخیر خود به مطالعه تحلیلی - توصیفی اثر تغییر اقلیم بر اعطا و حمایت از حق اختراع در حوزه صنعت آب پرداخته است. شاکری درباره اهمیت اختراعات در حوزه صنعت آب گفت: «یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای مقابله با بحران آب ناشی از تغییر اقلیم، نوآوری در ساخت ابزار‌هایی...

وب‌گاه عرشه آنلاین

بارش‌های زمستانی هم به داد کمبود آب در ایران نرسید. نیمی از ذخایر سدهای کشور همچنان خالی است. در همین حال مدیرعامل آبفای تهران گفته که سه سال خشکسالی را پشت سر گذراندیم و اتفاقی رخ نداده است. این در حالی‌ست که فرونشست زمین به سرعت در حال پیشروی در کشور و به طور مشخص در تهران است. بارش‌های زمستانی هم به داد کمبود آب در ایران نرسید. نیمی از ذخایر سدهای کشور همچنان خالی است. در همین حال...

وب‌گاه گسترش

کشور ما با وجود بارش هایی که داشته است، همچنان با وضعیت کم آبی دست و پنجه نرم می کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

افزایش خودکشی، مهاجرت، خشونت خانگی، درگیری فیزیکی و مواردی از این دست در بسیاری از جوامع وابسته به طبیعت در صورت بروز خشکسالی و تنش‌های طبیعی، محتمل است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در دنیای جدید که اقتصاد بر مبنای مولفه‌های ویژه از جمله رخدادهای غیرمترقبه طبیعی پایه‌گذاری می‌شود، تنش‌های آب‌وهوایی و تخریب‌های محیط زیست باید مدیریت شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

پس از 17 ماه پیگیری کارگروه فنی آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس نفس تازه در کالبد دریاچه چیتگر دمیده شد و انتقال حقابه دریاچه شهدای خلیج فارس آغاز شد. کم آبی چند ساله تهران، تبخیر آب و عدم تأمین حق آبه دریاچه چیتگر باعث شده بحران خشکی بیخ گوش این دریاچه قرار بگیرد و در پی این اتفاق با ورود اعضای شورای اسلامی شهر تهران و هشدارهای آنها برای تأمین این حق آبه؛ شهرداری تهران عزم خود را برای...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به افتتاح 107 طرح کشاورزی و ظرفیت بالای استان در این خصوص، گفت: کشاورزی خُرد دیگر جوابگوی نیازهای جامعه نیست و برای رفع این مساله، باید از ظرفیت بالای این استان به خصوص تعاونی ها استفاده شود.

وب‌گاه گسترش

یک بار دیگر، مرگ تدریجی تالاب‌ها نشان می‌دهد که حکمرانی آب در ایران نه‌تنها بهبود شرایط را نداشته است، بلکه وضعیت را بدتر کرده است. منابع آب در ایران به دلایل مختلف و ناشی از سیاست‌های نادرست، بر خلاف آرزوها، کاهش یافته یا به طور کامل از بین رفته است.