جمعه 14 اردیبهشت 1403

بحران آب

بحران آب

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مجمع جهانی اقتصاد امسال با حضور نخبگان اقتصادی و سیاسی و رهبران کسب‌وکارها از روز دوشنبه در شهر داووس سوئیس آغاز می‌شود و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

وب‌گاه گسترش

«در حال بارورسازی ابرها هستیم» تیتر خبری بود که چند روز پیش به‌نقل از رئیس سازمان هواشناسی در رسانه‌ها مطرح شد. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا بهار سال آینده میزان بارش دریافتی کشور کم خواهد بود یا خیر؟ گفت: ممکن است امواج بارشی به‌صورت غیرمترقبه، موقت و موردی طی زمستان و بهار سال آینده، کشور را تحت‌تاثیر قرار دهد، اما این امواج در الگوها و مدل‌ها دیده نمی‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

جماران نوشت: آذر منصوری گفت: ایران برای همه ایرانیان است و اقلیتی حق ندارند که مملکت را ملک طلق خود بدانند!

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز:‌رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با بیان"ارتفاعات ترکیه در مرز مانع عبور بارش و جریان ابر می‌شود"گفت:‌بارورسازی ابرها در ایران نتیجه بخش نیست.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کمبود بارش و نباریدن باران و برف در ایران باعث شده روش جدید بارورسازی ابرها در کشور بر سر زبان‌ها بیفتد.

وب‌گاه گسترش

کاهش بارندگی و استفاده بی رویه از آب های زیر زمینی، سبب شده است تا کشور درگیر بحران آب شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: برداشت‌های بی‌رویه از دریاچه‌ها، رودها و منابع زیرزمینی در کنار محقق نشدن بارش‌های پاییزی، کشور را دچار چالش جدی و خالی شدن بیش از 70 درصد سدهای کشور وضعیت بحرانی ایجاد کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: استاندار تهران با تاکید بر ضرورت صرفه جویی آب از سوی شهروندان، گفت: به واسطه عدم بارش باران و برف در ماه‌های گذشته، متاسفانه منابع آبی در سطح قابل قبولی نیست و اکنون در شرایط مناسبی قرار نداریم.

وب‌گاه فرارو

وضعیت استان تهران نسبت به میانگین بارش‌های کل کشور نامطلوب‌تر است و در 100 روز ابتدایی سال آبی جاری، حجم بارش‌ها در تهران حدود 60‌درصد در مقایسه با متوسط دوره مشابه کاهش یافته است.

وب‌گاه گسترش

در منطقه ما، سدسازی‌های انجام شده در کشورهای همسایه مانند ترکیه و افغانستان منجر به کاهش جریان آب رودخانه هامون شده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» بر ضرورت تعیین اعتبار برای بارورسازی ابرها در بودجه سال آینده تایید کرد. همچنین معین‌الدین سعیدی، عضو کمیسیون کشاورزی خبر داد که پیشنهادهایی در حوزه آبخیزداری برای بودجه مطرح کرده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

بحران آب و خشکسالی در نقاط مختلف جهان تشدید شده و بسیاری از کشور‌ها هم اکنون با تنش‌های شدید در حوزه منابع آب و مدیریت آن رو به رو هستند. از جمله این مناطق باید به خاورمیانه اشاره کرد که بر اساس برآورد‌های جدید با شرایط به مراتب نگران کننده‌ای در حوزه آب و بارش‌ها رو به رو شده است. بحران آب و خشکسالی در نقاط مختلف جهان تشدید شده و بسیاری از کشور‌ها هم اکنون با تنش‌های شدید در حوزه منابع...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - با تشدید بحران آب و خشکسالی در نقاط مختلف جهان، بسیاری از کشورها با تنش‌های شدید در حوزه منابع آب و مدیریت آن روبه‌رو هستند. از جمله این مناطق باید به خاورمیانه اشاره کرد که بر اساس برآوردهای جدید با شرایط به‌مراتب نگران‌کننده‌ای مواجه شده است.

وب‌گاه گسترش

بحران آب وارد چندمین سال متوالی خود شده است و کاهش بارندگی ها سبب شده است تا این بحران بیشتر شود.

وب‌گاه فرارو

محمد درویش درباره بارورسازی ابر‌ها گفت: در دنیا کسی نمی‌تواند ادعا کند با روش بارورسازی ابر‌ها توانسته‌اند مثلا 20 درصد میانگین ریزش‌های جوی را افزایش دهند؛ با اینکه میلیارد‌ها دلار هم در این زمینه هزینه شده است.

وب‌گاه فرارو

ستاره شناس فرانسوی و پیشگوی معروف قرن 16 میلادی برخی از وقایع سال 2024 را پیشگویی کرده است.