جمعه 14 اردیبهشت 1403

بحران آب

بحران آب

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عیسی بزرگ‌زاده، سخنگوی صنعت آب کشور درباره وضعیت ذخایر ناشی از بارش‌های اخیر، گفت: وقوع بارش بالای نرمال در اسفندماه باعث شد اندکی از کمبود بارش سال آبی جبران شود، در واقع بارش روزهای اخیر کشور، به حدود 40 میلی‌متر رسیده که به‌رغم قابل توجه بودن آن نسبت به سال گذشته که حدود 152 میلی‌متر بوده به 114 میلی‌متر رسیده است اما همچنان بارش کشور نسبت به...

خبرگزاری تسنیم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: مصرف آب در تهران روز شنبه 12 اسفند ماه در مقایسه با روز مشابه سال گذشته رکورد زد.

خبرگزاری تسنیم

«بحران آب و هوایی و پیمان نوین سبز جهانی» گفت‌وگوی انتقادی نوآم چامسکی و رابرت پالین با ترجمه شهریار خواجیان از سوی انتشارات ققنوس منتشر شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دستگاه دیپلماسی در مواجهه با مناقشه آبی هیرمند همواره رویکرد منفعلانه و سنتی داشته و در غالب اوقات برنامه‌ای برای اجرای دیپلماسی نوین نداشته و صرفا به مذاکره حقوقی اکتفا کرده است.

وب‌گاه گسترش

خشکی تالاب‌ها و رودخانه‌های فصلی، از بین رفتن درصد زیادی از اراضی جنگلی و منابع‌طبیعی، کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و استفاده حداکثری از آب‌های ژرف و انقراض گونه‌های نادر حیات‌وحش به‌دلیل شکار بی‌رویه تنها چند نمونه از آسیب‌هایی است که در طول چند دهه بر پیکر محیط‌زیست کشور وارد شده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

نماینده چابهار با اشاره به اینکه برخی گزارشات حجم آبی که می‌آید از طوفان گونو بیشتر است، افزود: متاسفانه زیرساخت‌های مدیریت بحران را در این منطقه نداریم به شدت در آنجا احساس خطر می‌کنم و خواهشم از همه مسئولان مخصوصا در حوزه مدیریت بحران، هلال احمر، وزارت کشور و دوستان دیگر به خصوص ارتش و سپاه این است که ورود جدی داشته باشند. نماینده چابهار با اشاره به اینکه برخی گزارشات حجم آبی که می‌آید...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس نظام صنفی کشاورزی گفت: اجرای مصوبه الگوی کشت نیازمند بکارگیری سیاست‌های حمایتی از کشاورزان است و با سیاست دستوری کاری از پیش نمی‌بریم.

وب‌گاه عرشه آنلاین

«مردم در تلویزیون شاهد موفقیت های دولت کشورمان در حوزه‌های سیاست خارجی و اقتصاد و بهبود شاخص‌های اقتصادی هستند اما در عمل و در زندگی خود وقتی به یخچال می نگرند (واقعیت های عینی زندگیشان)، چیزی مشاهده نمی کنند. مساله ای که به یک چالش مهم برای نظام حکمرانی ایرانی در وضعیت کنونی تبدیل شده و باید تدبیری جدی برای آن اندیشیده شود.» - شاید بتوان آشوب و آشفتگی را واژگانی دانست که به بهترین...

وب‌گاه گسترش

کمبود بارش ها و مصرف بی رویه، سبب شده است تا بسیاری از استان ها درگیر خشکسالی شوند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، واردات بنزین برای ایام نوروز در حال بررسی است، آبِ تهران در فصل تابستان سهمیه بندی نمی‌شود و سال آینده هم برق گران نمی‌شود از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بود. شبکه برق 15 هزار و 560 روستا بهسازی شد فرهاد شبیهی مجری طرح برق‌رسانی روستایی شرکت توانیر درباره آخرین اقدامات وزارت نیرو در راستای برق‌رسانی به روستاها گفت: وزارت نیرو تمامی روستاهای...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

میزان بارش‌ها در کشور نسبت به میانگین بلند مدت 38 درصد و نسبت به سال قبل 34 درصد کمتر بوده است به گونه‌ای که در سال گذشته فقط چهار استان در شرایط بحرانی کم آبی قرار داشتند ولی پیش بینی می‌شود سال پیش رو حداقل 16 استان با بحران کم آبی روبرو باشند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیر عامل آبفای تهران گفت: تهران در حال سپری کردن سومین سال خشک به صورت متوالی است، اما اقداماتی صورت گرفته است که در تابستان با مشکل مواجه نشویم.

وب‌گاه فرارو

مدیر عامل آبفای تهران گفت: تهران در حال سپری کردن سومین سال خشک به صورت متوالی است، اما خوشبختانه اقداماتی صورت گرفته است که در تابستان با مشکل مواجه نخواهیم شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

مدیر عامل آبفای تهران گفت: تهران در حال سپری کردن سومین سال خشک به صورت متوالی است اما خوشبختانه اقداماتی صورت گرفته است که در تابستان با مشکل مواجه نخواهیم شد. آبِ تهران در فصل تابستان سهمیه بندی نمی‌شود مدیر عامل آبفای تهران گفت: تهران در حال سپری کردن سومین سال خشک به صورت متوالی است اما خوشبختانه اقداماتی صورت گرفته است که در تابستان با مشکل مواجه نخواهیم شد.

وب‌گاه عصر ایران

زیدآبادی نوشت: تازه برخی به یادشان افتاده است که مشکلاتی مانند ترافیک و آلودگی هوا و بحران آب و محیط زیست و تورم مزمن از دوران شاه به ارث رسیده و اگر او این مشکلات را ریشه‌ای حل می‌کرد، امروز ما دچار این همه مصیبت نمی‌شدیم اما آن «گور به گور شده» و نخست‌وزیر «گور به گور شده»‌اش بلد نبودند یا از اربابان‌شان دستور نداشتند که مشکلی را به‌طور ریشه‌ای حل کنند! در حوزه‌های دیگر هم که اساسا...

وب‌گاه خبر آنلاین

سال پیش که معترضان به شرایط کشور راهی خیابان شده بودند، از طرف اغلب مسوولان به ویژه سران قوا، هر روز وعده داده می‌شد که به زودی شاهد تحولی بی‌نظیر و چشمگیر در حکمرانی خواهیم بود