جمعه 14 اردیبهشت 1403

بحران آب

بحران آب

وب‌گاه دنیای اقتصاد

استاندار آذربایجان شرقی گفت: انتقال آب ارس به تبریز به عنوان یک پروژه راهبردی در اولویت است و زمان‌بندی و فازبندی آن باید مورد توجه قرار گیرد.

وب‌گاه گسترش

بحران آب و خشکسالی، مدتی است که حضور خود را در کشور پر رنگ تر از گذشته کرده است.

وب‌گاه گسترش

بازچرخانی و استفاده مجدد از آب، فرآیندی است که در اغلب موارد، شاهد تجربه‌های موفقی از آن در جهان بوده‌ایم. گفتنی است، علاوه بر مصرف بی‌رویه آب‌های شیرین، ورود آلاینده‌های شیمیایی و میکروارگانیسم‌های متعدد به آنها در نهایت سلامت طبیعت و محیط‌زیست را به‌خطر انداخته است.

وب‌گاه گسترش

گزارشات نشان از وضعیت بحرانی سد کرج دارد.

وب‌گاه گسترش

شواهد و آمار نشان می دهد که هدر رفت آب در کشور، پایین تر از میانگین جهانی است.

وب‌گاه گسترش

انتقال آب دریا یکی از اقداماتی است که می تواند آب بسیاری از روستاهای درگیر خشکسالی را تامین کند.

وب‌گاه فرارو

وقتی افراد دور هم جمع می‌شوند، انرژی ایجاد می‌شود. لحظاتی در طول تظاهرات یا پس از بازی‌های فوتبال وجود دارد که با انرژی زیادی مشخص می‌شود - اصطکاک باعث ایجاد گرما می‌شود. اصطلاح «باتری اجتماعی» به طور فزاینده‌ای برای توصیف ظرفیت یک فرد برای تماس‌های اجتماعی استفاده می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

آمار نشان می دهد که میزان پرشدگی سدهای کشور به 58 درصد افزایش پیدا کرده است ولی میزان پرشدگی سدها بسته به تمرکز بارش در مناطق مختلف کشور متفاوت است

وب‌گاه گسترش

آمار نشان می دهد که میزان پرشدگی سدهای کشور به 58 درصد افزایش پیدا کرده است.

وب‌گاه فرارو

سید‌علیرضا شریعت، دبیر کل فدراسیون صنعت آب ایران اعلام کرد: دو، سه سال پیش‌روی ما، حساس‌ترین و سرنوشت‌سازترین سال‌های تاریخ مدیریت آب هستند و اگر بخواهیم رویه‌های سابق را ادامه دهیم با شرایط بحرانی مواجه خواهیم شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

تابستان خطرناکی در پیش داریم | ممکن است هر کسی با یک دبه در خیابان به دنبال آب بگردد | هشدار چهره برتر هواشناسی ایران درباره بحران آب در سال 1403 محمد اصغری کارشناس برجسته هواشناسی هشدار داد که اگر در تابستان پیش رو، مردم الگوی مصرف آب را رعایت نکنند تابستان سختی در پیش خواهد بود. محمد اصغری در این ویدئو می‌گوید که حتی ممکن است در تابستان برخی از مردم دبه به دست در خیابان‌ها به دنبال...

خبرگزاری تسنیم

سیستم کشت NGS برای نخستین بار در سطح کشور توسط گروه گروه پژوهشی بیوتکنولوژی گیاهان باغبانی جهاددانشگاهی طراحی و اجرا شده است که با کنترل دقیق شرایط محیطی، افزایش عملکرد و بهره‌وری آب و کود و در مجموع افزایش چشمگیر بهره‌وری اقتصادی را به دنبال داشت.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

برای نخستین بار در حوزه صدور تجهیزات پیشرفته پالایشی از جمله کمپرسور و کاتالیست به پروژه‌های فراسرزمینی و دستیابی به دانش فنی ارتقای کیفی نفت‌کوره واحد‌های پالایشی گام برداشته شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

یاستی‌قلعه یکی از دورافتاده‌ترین روستاهای ماهنشان است که هنوز هم زندگی روستایی با همه اصول آن در این روستا جریان دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

یک کارشناس اقتصادی گفت: ایران کشوری با تعداد زیاد بحران است و این بحران‌ها در حیطه اقتصاد از حدود متعارف فراتر رفته و اگر دیگر بحران‌ها در حیطه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و بین‌المللی‌اش از اقتصادش بیشتر نباشد، کمتر نیست.

وب‌گاه عرشه آنلاین

بارش‌های زمستانی هم به داد کمبود آب در ایران نرسید. نیمی از ذخایر سدهای کشور همچنان خالی است. در همین حال مدیرعامل آبفای تهران گفته که سه سال خشکسالی را پشت سر گذراندیم و اتفاقی رخ نداده است. این در حالی‌ست که فرونشست زمین به سرعت در حال پیشروی در کشور و به طور مشخص در تهران است. بارش‌های زمستانی هم به داد کمبود آب در ایران نرسید. نیمی از ذخایر سدهای کشور همچنان خالی است. در همین حال...