شنبه 15 اردیبهشت 1403

بحران آب

بحران آب

وب‌گاه گسترش

خشکسالی در کشور وارد چهارمین سال خود شد و بارندگی ها نتوانسته است کمبود ها را جبران کند.

وب‌گاه گسترش

ناترازی آب بحث چند ساله کشور است و شواهد نشان می دهد که چندین استان با بحران آب مواجه هستند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، نگرانی‌ها در خصوص میزان مصرف آب شرب و کاهش حجم سدها برای استفاده در تابستان افزایش می‌یابد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

کم آبی چند ساله تهران، تبخیر آب و عدم تأمین حق آبه دریاچه چیتگر باعث شده بحران خشکی بیخ گوش این دریاچه قرار بگیرد و در پی این اتفاق با ورود اعضای شورای اسلامی شهر تهران و هشدارهای آنها برای تأمین این حق آبه؛ شهرداری تهران عزم خود را برای احقاق حق آبه این دریاچه جزم کرده است. کم آبی چند ساله تهران، تبخیر آب و عدم تأمین حق آبه دریاچه چیتگر باعث شده بحران خشکی بیخ گوش این دریاچه قرار بگیرد...

وب‌گاه فرارو

آینده هیچ‌گاه معلوم نیست و هر آن ممکن است همه‌چیز زیرورو شود. با این وجود تحلیل کارشناسان اجتماعی می‌تواند برای پیدا کردن دید بهتر از جامعه راهگشا باشد.

وب‌گاه گسترش

اغلب کشورها از سال 1989 به بعد به فناوری نانو توجه جدی نشان دادند تا پیش از آن، فقط در برخی مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی به‌صورت پراکنده، تحقیقاتی در زمینه فناوری نانو انجام می‌شد، ورود به دنیایی ریز مقیاسی چون اتم و مولکول‌ها در کشورها از 2 دهه پیش آغاز شد و دستاوردهای خوبی هم در این زمینه داشتیم.

وب‌گاه عرشه آنلاین

تردیدی نیست که مردم، یکی از ستون های اصلی انقلاب اسلامی ایران هستند و هر زمان که حضور آن ها در صحنه تضعیف شود، این مساله تاثیرات مستقیم خود را بر بنیان های قدرت و منافع ملی کشور نیز نشان خواهد داد. از این رو، نظام حکمران بایستی تقویت مولفه کارآمدی و عیان شدن جلوه های عینی این مساله در قالب زندگی روزمره مردم را در دستورکار خود داشته باشد. موضوعی که در سطح کلان می تواند سرمایه اجتماعی...

وب‌گاه گسترش

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد اعلام کرد که دومین مسیر گردشگری آبی شهر یزد با موفقیت افتتاح و رونمایی شده است.

وب‌گاه گسترش

بحران آب یکی دیگر از مشکلات در حوزه انرژی است که کشور ما با آن دست و پنجه نرم می کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در عصر کنونی، با توجه به تغییرات اقلیمی و محدودیت‌های زیست‌محیطی، کشاورزی پایدار و بهره‌ور، نقش حیاتی در تأمین غذای جهانی دارد. یکی از راه‌های دستیابی به این هدف، استفاده از نهال‌های اصلاح شده، ژنوتیپ و پیوندی است که می‌تواند باعث افزایش تولید و درآمدزایی برای کشاورزان شود. این مقاله به بررسی اهمیت خرید نهال اصلاح شده و تأثیر آن بر باردهی و درآمد کشاورزان می‌پردازد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: عسگری نماینده مجلس گفت: سه ماه پیش به امارات، عراق و قطر سفر کردم و متوجه شدم بازار را به طور کامل در میان مصرف‌کنندگان از دست می‌دهیم، این اتفاق به طور خاص در مورد خشکبار و تره‌بار رخ می‌دهد

وب‌گاه گسترش

در ماه شهریور سال جاری، شهر تهران میزبان اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گردوغبار بود. این اجلاس با حضور نمایندگان کشورهای مختلف جهان برگزار شد. با وجود برگزاری این اجلاس، برخی انتقادات نیز مطرح شد، و مهمترین آنها عدم وضوح در خروجی‌های این اجلاس بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه فضا را به طور خاص در مورد خشکبار و تره‌بار از دست می‌دهیم، گفت: اکنون ترکیه در عراق دارد به راحتی جایگزین ایران می‌شود و حتی عربستان در تولید محصولات کشاورزی بازارها را تصاحب می‌کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بر اساس اعلام مرکز آمرار ایران، قیمت برنج در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود 18 درصد کاهش داشت.

خبرگزاری تسنیم

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: درخت‌کاری و کاشت نهال یک بحث است اما مهمتر از آن بحث درخت‌داری است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دولت سیزدهم با شعار ایران قوی و دیپلماسی عزتمندانه به میدان آمد. دولتمردان کنونی همواره منتقد سیاست خارجی دولت‌های یازدهم و دوازدهم بودند، اما از زمان روی کار آمدن دولت فعلی، حقابه هیرمند تامین نشده و مقامات طالبان همواره تغییر موضع دادند و دستگاه دیپلماسی را در زمین هیدروپلیتیکی افغانستان سرگردان کردند.