دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

بحران استراتژیک در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی / تردید در تحقق اهداف در حمله به رفح

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
بحران استراتژیک در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی / تردید در تحقق اهداف در حمله به رفح

رسانه‌های صهیونیستی از تردید مقامات سابق بخش امنیتی رژیم صهیونیستی درباره حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب غزه خبر می‌دهند؛ مساله‌ای که نمایانگر بحران استراتژیک در کابینه جنگ این رژیم است.

مقامات سابق سرویس امنیت رژیم صهیونیستی درباره قدرت ارتش اشغالگر در تحقق اهداف خود در هرگونه حمله زمینی به رفح تردید دارند.

خبر مرتبط هشدار آنروا درباره تبعات سنگین حمله به رفح / غزه از نقطه امن خالی شد

کمیسر کل آنروا تاکید کرد: ایده عملیات زمینی در رفح بسیار نگران‌کننده است و هیچ مکان امنی در غزه برای تخلیه مردم وجود ندارد.

وبگاه «اسرائیل نیوز 24» امروز یکشنبه گزارش داد بحث و بررسی‌های موجود در محافل رسانه‌ای و اطلاعاتی عمق چالش‌های رهبری رژیم صهیونیستی در مواجهه با جنبش حماس را نشان می‌دهد.

این وبگاه خبری به نقل از «یوسی کوهن» رئیس سابق سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی (موساد) گزارش کرد اطلاع‌رسانی‌های رسمی رژیم صهیونیستی درباره تصمیم حمله زمینی به رفح ممکن است مبالغه‌آمیز باشد.

کوهن تاکید کرد اظهارات آرمانی همیشه نشانگر واقعیت عملیاتی یا استراتژیک نیست. وی توان رژیم صهیونیستی در «نابودی کامل» جنبش حماس در فلسطین را بعید دانست و گفت: نابودی کامل حماس امری غیر واقعی است.

در همین زمینه، خبرنگار مسائل سیاسی شبکه 12 رژیم صهیونیستی گفت: «فقدان جایگزین سازمان یافته برای حماس در پنج ماه و نیم گذشته مهر تأییدی بر مشکلات اسرائیل در برچیدن ساختار سازمانی حماس است».

اما «یسرائیل زیو» رئیس سابق شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی با هرگونه عملیات نظامی در رفح آن هم بدون وجود برنامه مشخصی درمورد اینکه چه کسی بعد از عملیات کنترل منطقه را به دست خواهد گرفت، مخالفت کرد.

زیو در یک مصاحبه رادیویی به یک «تله استراتژیک» اشاره کرد که توسط حماس در رفح آماده شده است و حمله زمینی احتمالی به این شهر ممکن است به فاجعه‌ای منجر شود که مسؤولیت آن بر عهده طرف صهیونیستی است.

وی توضیح داد علاوه بر حساسیت مصر و آمریکا نسبت به رفح، این شهر مکان بسیار دشوار و شلوغی برای جنگ است و به همین دلیل این عملیات از هر کاری که ارتش در نوار غزه انجام داد، خطر بیشتری دارد.

این در حالی است که تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح افزایش یافته است. شهری که طبق گزارش اداره مرکزی آمار فلسطین، دارای تراکم جمعیتی حدود 1.1 میلیون نفر است که در مساحتی به وسعت 63.1 کیلومتر مربع زندگی می‌کنند.

با این حال طبق گزارش «اسرائیل نیوز 24»، «تردیدهای اعلام شده از سوی مقامات امنیتی سابق، عمق بحران استراتژیک رژیم صهیونیستی را در برخورد با نوار غزه و جنبش حماس، در زمانی که چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی همچنان رو به افزایش است، آشکار می‌کند».

علاوه بر این، وبگاه «اسرائیل نیوز 24» از مذاکرات جاری میان مقاومت فلسطین و رژیم اشغالگر صهیونیستی خبر داد و گزارش کرد: «این مذاکرات هنوز شاهد تحولات است زیرا پیشنهادهای جدیدی برای ازسرگیری مذاکرات تبادل اسرا در حال بررسی است که شامل بازگشت اسرای اسرائیلی در ازای بازگشت مردم غزه به شمال این باریکه است.»

این وبگاه گزارش کرد: این اقدامات در زمانی صورت می‌گیرد که «روابط بین آمریکا و اسرائیل شاهد تنش است و همین موقعیت حماس را در مذاکرات تقویت می‌کند».

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

بحران استراتژیک در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی / تردید در تحقق اهداف در حمله به رفح 2