یک‌شنبه 15 مهر 1403

بدشگون‌ترین بازیکن فوتبال جهان کیست؟/ پاره‌کننده رباط‌های صلیبی: یرمی پینو اشک می‌ریزد!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
بدشگون‌ترین بازیکن فوتبال جهان کیست؟/ پاره‌کننده رباط‌های صلیبی: یرمی پینو اشک می‌ریزد!

تنها در دو هفته فصل برای کاپیتان‌های بارسلونا و رئال مادرید تمام شد و در این اتفاق دردناک ردپای یک بازیکن بدشانس دیده می شود.

به گزارش "ورزش سه"، دو دقیقه پایانی بازی رئال مادرید - ویارئال، قلب برنابئو برای ثانیه هایی ایستاد. فریاد درد کاپیتان رئال را همه شنیدند و بسیاری بی اختیار گفتند، فصل برای کاروا تمام شد. اشک های گلادیاتور رئال مادرید در آمد و کنار او یرمی پینو نیز اشک می ریخت. یک مظنون همیشگی و بدشانس که شاهد عینی تمام شدن فصل برای کاپیتان های بارسلونا و رئال در دو هفته اخیر بوده است.

و بله، بدترین پیش‌بینی‌ها درباره آسیب‌دیدگی دنی کارواخال امروز تأیید شد. به گفته خود بازیکن در پیام شبانه‌اش در شبکه‌های اجتماعی، این مدافع باید یک دوره طولانی مدت از فوتبال دور باشد: «آسیب‌دیدگی جدی رباط صلیبی تأیید شده است، باید تحت عمل جراحی قرار بگیرم و چند ماه از زمین بازی دور باشم.»

کارواخال همچنین خواست این اعلام خبر بد را با یک تصویر قوی از خود همراه کند: «سلفی از خودش روی تخت بیمارستان با لبخند به عنوان نشانه‌ای از خوش‌بینی و قدردانی: «منتظرم تا ریکاوری را شروع کنم و مثل یک هیولا برگردم. خیلی ممنون از همه شما برای پیام‌هایتان.»

آسیب‌دیدگی وحشتناک دنی کارواخال در آخرین لحظه بازی مقابل ویارئال اتفاق افتاد. او برای دفع یک توپ به سمت یرمی پینو رفت و پای راستش با پای حریف گیر کرد و به زمین افتاد. فریاد بلند و دردناک این مدافع هم‌تیمی‌هایش را متوجه اوج فاجعه کرد و آن‌ها به سرعت درخواست ورود پزشکان را کردند. شدت آسیب‌دیدگی از همان ابتدا مشخص بود، به ویژه با دیدن اشک‌های کارواخال. فریادهای او در مسیر به تونل رختکن نیز ادامه داشت و حال بد این بازیکن در کلینیک باشگاه با شنیدن خبر شدت مصدومیت، کامل شد.

سکوت بر ورزشگاهی که فصل گذشته سه مصدوم جدی به خاطر آسیب‌دیدگی‌های زانو را دید، حاکم شد: تیبو کورتوا، ادر میلیتائو و آلابا و حالا دنی کارواخال. پس از آن، تشویق بزرگ و طولانی هواداران برای وداع با بازیکنی که کاپیتان دوم تیم است و یک اسطوره زنده محسوب می‌شود.

یرمی پینو، سایه شوم

اشک‌های کارواخال همچنین در چشمان یرمی پینو دیده می‌شد. فصل گذشته، در ماه نوامبر، این بازیکن اهل جزایر قناری دچار پارگی رباط صلیبی شد. از زمانی که او به میادین برگشته، شاهد دو آسیب‌دیدگی مهم بوده است: یکی مربوط به تراشتگن در لا سرامیکا و اکنون مربوط به دنی کارواخال در برنابئو.

اول مهر ماه، لاسرامیکا، بازی ویارئال - بارسلونا

مهمترین اتفاق نیمه اول آن بازی، در آخرین دقیقه وقت‌های تلف شده رقم خورد. جایی که مارک آندره تراشتگن دروازه‌بان بارسلونا با مصدومیت شدید مشکوک به پارگی رباط صلیبی روبرو شد و جای خود را به ایناکی پنیا داد‌.

تراشتگن در این صحنه روی ارسال کرنر بلند یاران ویارئال برای جمع کردن توپ روی هوا پرید. همراه او یرمی پینو نیز به هوا پریده بود و پس از برخورد نسبتا شدید با مدافع ویارئال با یک فرود سخت مواجه شد و سپس شدیدا از درد به خود پیچید. مداوای کادر پزشکی بارسا روی او چند دقیقه‌ای در زمین طول کشید و سپس خیلی سریع توسط برانکارد با چشمانی اشکبار از زمین خارج شد تا با آمبولانس به بیمارستان منتقل شود.

یک روز بعد پارگی رباط کشکک زانوی گلر آلمانی تایید شد و او یک سال دور از میادین خواهد ماند. این مصدومیتی حتی شدیدتر از رباط صلیبی است. بلافاصله بعد از مصدومیت تراشتگن، اشک های یرمی پینو جلب توجه می کرد. او البته که نقشی در مصدومیت نداشت ولی از لجظه پرواز تا فرود گلر آلمانی کنار او بود و زودتر از همه متوجه بلایی شد که بر سر تراشتگن آمده بود.

دیروز نیز پینو به رختکن رئال مادرید رفت تا کارواخال را ببیند و با حالتی متاثر از استادیوم خارج شد، هرچند که قطعاً نمی‌توان او را در هیچ شرایطی مسئول آسیب‌دیدگی تراشتگن و کارواخال دانست اما این هم از اوج بدشانسی اوست که در دو هفته از نزدیک شاهد دو مصدومیت رباط صلیبی کاپیتان های بارسا و رئال بوده است.

رختکن رئال مثل مراسم عزا

در پایان بازی، رختکن مانند یک مراسم عزاداری بود. کارواخال به سرعت برای انجام آزمایشات به کلینیک والدبباس رفت و رختکن نگران بدترین وضعیت بود. آنچلوتی نیز این موضوع را تأیید کرد: «به نظر می‌رسد که این یک آسیب جدی زانو باشد، رختکن ناراحت و نگران است. این اتفاقات معمولاً به خاطر تقویم شلوغ رخ می‌دهد و ما به یک بازیکن بسیار مهم را از دست دادیم.»

"نمی‌توانست بدتر از این باشد"، بازیکنان رئال مادرید بر روی چمن این را زمزمه می کردند. آنها اتفاقات فصل گذشته را دوباره تجربه کردند. برخی از هم‌تیمی‌ها با دست به سرشان می‌زدند و نگران بدترین حالت بودند. در رختکن نیز این درام ادامه داشت.

بلینگام گفت: «امیدواریم که دنی زودتر برگرددد، زیرا او بازیکن بسیار مهمی برای ماست». «فقط دنی مهم است، نه پیروزی»، والورده این را گفت. گولر نیز برای کاپیتان پیامی فرستاد: «زود خوب شو کاپیتان. مطمئنم که هر چه زودتر و قوی‌تر برمی‌گردی.» تأثیر این مصدومیت بر رختکن رئال کاملاً محسوس بود.

رئال مادرید تصمیم گرفت اعلام رسمی آسیب‌دیدگی را تا صبح امروز به تعویق بیندازد، اما خود بازیکن در نیمه شب تأیید کرد که آسیب‌دیدگی او شدید است. در هر صورت گلادیاتور رئال گریان رفت تا سال بعد. نفر بعدی چه کسی خواهد بود؟

بدشگون‌ترین بازیکن فوتبال جهان کیست؟/ پاره‌کننده رباط‌های صلیبی: یرمی پینو اشک می‌ریزد! 2
بدشگون‌ترین بازیکن فوتبال جهان کیست؟/ پاره‌کننده رباط‌های صلیبی: یرمی پینو اشک می‌ریزد! 3
بدشگون‌ترین بازیکن فوتبال جهان کیست؟/ پاره‌کننده رباط‌های صلیبی: یرمی پینو اشک می‌ریزد! 4
بدشگون‌ترین بازیکن فوتبال جهان کیست؟/ پاره‌کننده رباط‌های صلیبی: یرمی پینو اشک می‌ریزد! 5
بدشگون‌ترین بازیکن فوتبال جهان کیست؟/ پاره‌کننده رباط‌های صلیبی: یرمی پینو اشک می‌ریزد! 6
بدشگون‌ترین بازیکن فوتبال جهان کیست؟/ پاره‌کننده رباط‌های صلیبی: یرمی پینو اشک می‌ریزد! 7
بدشگون‌ترین بازیکن فوتبال جهان کیست؟/ پاره‌کننده رباط‌های صلیبی: یرمی پینو اشک می‌ریزد! 8
بدشگون‌ترین بازیکن فوتبال جهان کیست؟/ پاره‌کننده رباط‌های صلیبی: یرمی پینو اشک می‌ریزد! 9