یک‌شنبه 15 مهر 1403

بذور اصلاح شده گندم بهره‌وری این محصول را 40 درصد افزایش می‌دهد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بذور اصلاح شده گندم بهره‌وری این محصول را 40 درصد افزایش می‌دهد

زنجان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: استفاده از بذرهای اصلاح شده علاوه بر مقاومت در برابر تنش‌های محیطی، بهره‌وری تولید این محصول را بیش از 40 درصد افزایش می‌دهد.

جواد تاراسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه اقدامات بهره ورانه در بخش کشاورزی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: این سیاست در سازمان جهاد کشاورزی زنجان پیگیری می‌شود.

وی یادآورشد: در زمان حاضر 11 شرکت در تولید بذور گندم اصلاح شده در استان فعالیت می‌کنند و 90 درصد بذور اصلاح شده به دست کشاورزان استان رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اظهار داشت: برای اینکه گندم خوبی به خصوص در بخش زراعت داشته باشیم باید بذور اصلاح شده تولید شود و استان زنجان در تولید این بذور رتبه برتر کشوری را دارد.

تاراسی با بیان اینکه سالانه بیش از 14 هزارو 500 تن بذر گواهی شده گندم تولید و تحویل کشاورزان زنجان می شود، تصریح کرد: بذرها با معیارهای علمی تهیه و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی زنجان خاطرنشان کرد: با پایان یافتن خرید تضمینی گندم از کشاورزان کلیه مطالبات گندمکاران استان پرداخت شد.

*س_برچسب‌ها_س*