دوشنبه 16 مهر 1403

برنامه دانشگاه‌ها و تشکلهای دانشجویی در سالگرد طوفان‌الاقصی

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
برنامه دانشگاه‌ها و تشکلهای دانشجویی در سالگرد طوفان‌الاقصی

همزمان با هفتم اکتبر و سالگرد عملیات طوفان الاقصی تشکل‌های دانشجویی و دانشگاههای کشور با برگزاری نشست‌ها و ویژه برنامه‌هایی سالروز این حماسه تاریخی رزمندگان فلسطینی را گرامی‌داشتند.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، همزمان با هفتم اکتبر و سالگرد عملیات طوفان الاقصی تشکل‌های دانشجویی و دانشگاههای کشور با برگزاری نشست‌ها و ویژه برنامه‌هایی سالروز این حماسه تاریخی از سوی رزمندگان فلسطینی را گرامی‌داشتند.

طوفان الاقصی و شکست سیاست خاورمیانه‌ای آمریکا

بر این اساس ویژه برنامه‌هایی از سوی دانشگاه علامه، شریف، دانشگاه امیرکبیر و تشکل‌های دانشجویی نظیر، دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران، علامه‌طباطبایی، امیرکبیر، علم‌و صنعت و دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران طی امروز برگزار می‌شود.

در این بین برخی از تشکل‌های دانشجویی نیز با نصب بنر و فضاسازی دانشگاه با نمادهایی سالروز عملیات رزمندگان فلسطینی را گرامی‌داشتند.

رهبر انقلاب نیز طی روزهای گذشته و در نماز جمعه نصر، عملیات طوفان الاقصی را باعث عقب‌گرد 70 ساله رژیم اشغالگر قدس دانست.

به گزارش تسنیم، همزمان با عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر سال گذشته، رزمندگان القسام موفق به نفوذ به خط مرزی و سیطره بر سایت‌های نظامی و مناطق غصب‌شده همجوار نوار غزه شدند و شماری از نظامیان و غاصبان را کشته، زخمی و اسیر کردند.

دانشگاه امیرکبیر

«گفت‌وگوی بی‌واسطه و رو در روی مجاهدان فلسطینی و یمنی» با دانشجویان ایرانی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور و سخنرانی ناصر ابوشریف (نماینده رسمی جهاد اسلامی فلسطین در ایران) و امین الحاکم (نماینده رسمی انصارلله یمن در ایران)، سه‌شنبه 17 مهرماه در دانشگاه امیرکبیر برگزار می‌شود.

دانشجویان این دانشگاه نیز طی این هفته با برپایی غرفه‌هایی با نام مقاومت با نصب پوستر و دعوت از اشخاص و شخصیتها به تشریح عملیات طوفان الاقصی و اثرات آن برای علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان پرداخته است.

دانشگاه علامه

مسئولان این دانشگاه نیز با برگزاری نشستی با حضور اساتید این دانشگاه ضمن یاد و گرامیداشت شهادت شهید سیدحسن نصرالله به تحلیل شرایط امروز جهان و خاورمیانه می‌پردازند.

دانشجویان این دانشگاه نیز در مراسم هیئت امروز خود ویژه‌برنامه ای به یاد شهدای طوفان الاقصی برگزار می‌کنند. دسته‌ی یادبود عملیات طوفان الاقصی و بزرگداشت زنان مقاومت امروز در سطح این دانشگاه و در کنار مقبره شهدای پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی (ره) برگزار شد.

دانشگاه تهران

تشکل‌های این دانشگاه نیز طی امروز و فردا با برگزاری نشست‌هایی با حضور کارشناسان و تحلیل‌گران سیاسی و بین‌المللی به صورت مجازی و حضوری در این دانشگاه به بررسی شرایط امروز منطقه و جهان پس از عملیات طوفان الاقصی می‌پردازند. برنامه بسیج دانشجویی امروز به صورت برخط با حضور برخی از کارشناسان داخلی و خارجی و ویژه برنامه جامعه اسلامی دانشجویان با حضور برخی شخصیت‌ها و نمایندگان مجلس فردا در این دانشگاه برگزار می‌شود.

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

تشکل‌های دانشجویی دانشگاههای نظیر علوم تحقیقات و علوم پزشکی شهید بهشتی و علوم دانشگاه تهران نیز با صدور پیام‌هایی در صفحه مجازی خود سالروز این عملیات را گرامی داشتند.

برنامه دانشگاه‌ها و تشکلهای دانشجویی در سالگرد طوفان‌الاقصی 2
برنامه دانشگاه‌ها و تشکلهای دانشجویی در سالگرد طوفان‌الاقصی 3
برنامه دانشگاه‌ها و تشکلهای دانشجویی در سالگرد طوفان‌الاقصی 4
برنامه دانشگاه‌ها و تشکلهای دانشجویی در سالگرد طوفان‌الاقصی 5
برنامه دانشگاه‌ها و تشکلهای دانشجویی در سالگرد طوفان‌الاقصی 6
برنامه دانشگاه‌ها و تشکلهای دانشجویی در سالگرد طوفان‌الاقصی 7