یک‌شنبه 8 مهر 1403

برنامه‌های هفته فضا در یزد مجازی برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برنامه‌های هفته فضا در یزد مجازی برگزار می‌شود

یزد - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری استان یزد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، برنامه های امسال هفته جهانی فضا به صورت مجازی و با همکاری و مشارکت سازمان فضایی ایران و موسسه نجوم آسمان شب کویر یزد برگزار می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری یزد، محمدرضا پاکدل با اشاره به هفته جهانی فضا (13 تا 19 مهرماه) افزود: با توجه به شعار این هفته (بهبود زندگی با ماهواره) مخصوصا در شرایطی که جامعه جهانی درگیر ویروس کروناست، موضوع های کاربردی فناوری فضایی و داده های ماهواره ای مانند کاربرد در مدیریت محیط زیست، منابع طبیعی، آبخیزداری، کشاورزی، مدیریت بحران و ظرفیت های قابل توجه اشتغال در کسب و کارهای فضا پایه محور برنامه هاست.

وی رصد آنلاین کره ماه در 15 مهر ساعت 9 شب از طریق لایو اینستاگرام، پخش فیلم به همراه نقد و بررسی 13 مهر ماه ساعت 9 شب و برگزاری وبینار بارزسازی مواد معدنی با استفاده از تصاویر ماهواره ای 14 مهر ماه ساعت 11 صبح را از جمله برنامه های این هفته بیان کرد.

پاکدل خاطرنشان کرد: برگزاری وبینار پایش ماهواره ای پدیده فرونشست با استفاده از تصاویر ماهواره ای راداری در 16 مهر ماه ساعت 11 صبح، برپایی پایش ماهواره ای گسل ها و مسیل ها در حوزه های شهری 19 مهر ماه ساعت 11 صبح و برگزاری نشست تخصصی مشترک با یک شرکت فعال در حوزه خدمات فضایی 16 مهر ماه ساعت 16 از دیگر برنامه های این هفته است.

وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی و نحوه شرکت در برنامه ها، به سایت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد به آدرس: yazd.ict.gov.ir و صفحه اینستاگرام این اداره کل به آدرس: yazd_ict@ مراجعه کنند.

*س_برچسب‌ها_س*