جمعه 15 تیر 1403

برنامه ویژه برای انتخابات ریاست جمهوری | دولت مردم را غافلگیر کرد

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
برنامه ویژه برای انتخابات ریاست جمهوری | دولت مردم را غافلگیر کرد

به گفته وزیر ارتباطات، برای دور دوم انتخابات، علاوه بر 20 گیگابایت، یک بسته 10 گیگابایتی نیز در نظر گرفته شده است. از این رو ما صد در صد آماده هستیم.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات، در کنار دولت اعلام کرد که برای دور دوم انتخابات، به جز 20 گیگابایت اینترنت رایگان، یک بسته 10 گیگابایتی نیز اختصاص داده‌ایم و از این رو برای انجام انتخابات ریاست جمهوری صد در صد آماده هستیم.

وی افزود: در انتخابات جمعه گذشته 100 درصد دستگاه ها به شبکه وصل شدند و پوشش صددرصدی داشتیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در 99.2 درصد اوقات استعلامات به شکل برخط برگزار شد، گفت: 400 تیم تعمیر و اتصال فیبر نوری در سراسر کشور برای مقابله با خرابکاری و ترمیم خطوط بسیج شده اند.

زارع پور با بیان اینکه برای انتخابات روز جمعه صد در صد آماده هستیم، تاکید کرد: برای اولین از پایش هوایی برای پایش خطوط فیبر نوری با کمک نیروهای مسلح استفاده کردیم.

«عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در کنار آن 400 تیم تعمیر و اتصال فیبر نوری هم در کشور بسیج شدند و اگر در کشور خرابکاری صورت گرفت، به سرعت فیبرهای نوری را متصل می کنند. در 24 ساعت منتهی به روز انتخابات گذشته و روز انتخابات بیش از 20 مورد تلاش برای خرابکاری داشتیم و 9 مورد منجر به قطع فیبر شد. این 9 مورد در 3 مورد سهوی و در عملیات عمرانی بود.

وی افزود: این تیم هایی که بسیج شده بودند بلافاصله عملیات ترمیم و اتصال را انجام دادند و در نهایت شاهد این بودیم که کاملا شبکه پایدار بود. برای انتخابات روز جمعه کاملا آماده هستیم و وزارت ارتباطات کاملا در کنار وزارت کشور است و با کمک همه نهادها برای پایش مسیرهای فیبر نوری کمک می کنند انتخابات خوبی از جهت زیرساخت های ارتباطی کشور خواهیم داشت.

وی افزود: در دو ماه ابتدایی سال بیش از 235 هزار حمله منع خدمت را شناسایی و با آن مقابله کردیم. همچنین در فرودین 1400 کمتر از 100 مورد حمله سایبری منع خدمت داشتیم ولی در فرودین 1403 به 133 هزار مورد افزایش پیدا کرده است.

جزئیات بیشتری از این سخرانی را در ویدیوی زیر مشاهده کنید:

در حال تکمیل است....