جمعه 7 اردیبهشت 1403

برگزاری مسابقه دانش‌آموزی ملی موسی‌توکاپ 2023 با هدف کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
برگزاری مسابقه دانش‌آموزی ملی موسی‌توکاپ 2023 با هدف کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس و به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، چهارمین دوره مسابقات ملی موسی‌توکاپ 2023 با رویکرد کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

این مسابقات در 6 لیگ ربات‌های Scratch، Mobot، مسیریاب، نوریاب، جنگ‌جو و امدادگر خط 18 و 19 اسفندماه سال 1401 در سطح دانش‌آموزی و دانشجویی برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان در این رویداد می‌توانند با طراحی ربات‌های کاربردی در این 6 حوزه در زمینه توسعه ربات‌ها و فناوری‌های مؤثر در کاهش آلایندگی‌های محیط‌زیستی اثرگذار شوند.

مسابقه‌ای که با حمایت ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و توسط خانه خلاق و نوآوری موسی‌تو برگزار می‌شود و امسال به چهارمین دوره خود رسیده است. این رویدادها گسترش و آموزش علم رباتیک به کودکان و نوجوانان را دنبال می‌کند و برندگان آن به مسابقات جهانی معرفی خواهند شد.

مسابقات رباتیک موسی‌توکاپ فعالیت خود را از سال 2018 آغاز کرده است که زیر نظر آکادمی رباتیک موسی‌تو فعالیت می‌کند. هر سال مسابقات رباتیکی در لیگ‌های متفاوت برگزار می‌شود. باشگاه رباتیک موسی‌تو با هدف گسترش و آموزش علم رباتیک به کودکان و نوجوانان علاقه مند زیر نظر قهرمانان رباتیک جهان اداره می‌شود.

باشگاه رباتیک مو سی تو در چهار گرایش الکترونیک، مکانیک، برنامه‌نویسی و در نهایت مکاترونیک و هوش مصنوعی فعالیت می‌کند و هدف اصلی آن بکارگیری آخرین روش‌های موجود در جهان جهت ارائه خدمات آموزشی و تحقیقاتی و صنعتی است که در حال حاضر مرکز تحقیقات این مجموعه بر روی برخی از پروژه‌های صنعتی در حوزه اینترنت اشیا، بازوهای صنعتی، ربات‌های هوشمند و ربات‌های آموزشی برای یادگیری همه زبان‌های برنامه‌نویسی و همچنین طراحی و تولید سرگرمی‌های علمی رباتیکی در قالب تم‌پارک رباتیکی در حال فعالیت است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه تا 20 بهمن‌ماه سال 1401 فرصت دارند تا برای ثبت‌نام اقدام نمایند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

مسابقات ملی موسی‌توکاپ ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
برگزاری مسابقه دانش‌آموزی ملی موسی‌توکاپ 2023 با هدف کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی 2