یک‌شنبه 1 مهر 1403

برگزاری نمایشگاه مجازی توانمندیهای دانشجویان در زمینه مد و لباس

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
برگزاری نمایشگاه مجازی توانمندیهای دانشجویان در زمینه مد و لباس

نمایشگاه منطقهای توانمندیهای دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی به میزبانی دانشگاه گیلان به صورت مجازی دایر است.

معصومه ابتکار در آیین افتتاح مجازی نمایشگاه منطقهای توانمندیهای دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی به میزبانی دانشگاه گیلان، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری دومین دوره از نمایشگاه توانمندیهای دانشجویان دختر در حوزه مد و لباس و صنایع دستی، اظهار کرد: فعالیتهای فاخر و ارزشمند دانشجویان دختر جمعآوری و داوری شده و در قالب یک نمایشگاه مجازی عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به مشارکت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در برگزاری نمایشگاههای مذکور، عنوان کرد: خوشبختانه شاهد استقبال دانشجویان دختر از این نمایشگاهها هستیم و خلاقیتهای به کار رفته در تولیدات مد و لباس و صنایع دستی بسیار جالب و جذاب است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، برگزاری نمایشگاههای عرصه توانمندیها را موجب مطرح شدن خلاقیت دانشجویان و رقم خوردن آیندهای جدید برای آنان دانست و گفت: معاونت امور زنان و خانواده در این راستا طرحهای دیگر همچون «کمند» را دنبال میکند تا بتوانیم به دختران دانشجو میدان دهیم و زمینه حضور فعال آنان در عرصههای اشتغال و کار و تولید را فراهم کنیم.

ابتکار، نمایشگاه توانمندیهای دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی را یک تجربه دانشگاهی دانست و گفت: دانشجویان ما از آموزشهای نظری وارد آموزشهای مهارتی میشوند و حضور در بازار کسب و کار را آغاز میکنند.

وی با اشاره به تاکید دانشگاههای دنیا بر اجتماعی شدن، عنوان کرد: توجه دانشگاهها به فرایند اشتغال دانشجویان یک مقوله مهم در سطح دنیاست و این تجربه در دانشگاههای کشور نیز در حال رخ دادن است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، رمز موفقیت در کسب و کار را صبر و تلاش دانست و یادآور شد: فضای مجازی برای عرضه تولیدات دانشجویان دختر یک فضای متفاوت برای کسب و کار ایجاد کرده و لذا باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

دانشجویان نیازمند مهارتهای رشتهای و فرارشتهای هستند

احمد رضی، رئیس دانشگاه گیلان نیز، با بیان اینکه برگزاری مجازی نمایشگاه توانمندیهای دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی زمینه خلاقیت بیشتر را فراهم کرده است، افزود: فضای مجازی ظرفیت خوبی است تا تولیدات دانشجویان در معرض دید همگان قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم دائمی شدن نمایشگاه توانمندیها و تولیدات دانشجویان، تصریح کرد: ارزشمندی اینگونه نمایشگاهها از آن جهت است که توانمندیهای دختران دانشجوی ما را به نمایش میگذارد و زمینهساز اشتغال آنان میشود. همچنین موجب میشود دانشجویان در دوران دانشجویی تجربه کسب و کار داشته باشند و کم کم به کارآفرین تبدیل شوند.

رئیس دانشگاه گیلان، دانشجویان را نیازمند مهارتهای رشتهای و فرارشتهای دانست و اظهار کرد: لازمه موفقیت دانشجویان عملیاتی کردن دانش و اندوختههایشان و کسب مهارت است و لذا باید برای مهارتآموزی دانشجویان برنامه داشته باشیم.

رضی، مهارتهای فرارشتهای را بخشی از علاقمندیها و توانمندیهای دانشجویان دانست و اضافه کرد: دانشجویان به مهارتهایی همچون ارتباط سازنده، معرفی خوب مهارتهای خود، بازاریابی، ایجاد کسب و کار و کارآفرینی و... نیاز دارند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از جوامع مهارتهای افراد آنان را برجسته میکند؛ نه مدرکهای تحصیلی آنان، گفت: امیدواریم برگزاری چنین نمایشگاههایی به تقویت فضای مهارتآموزی در دانشگاهها منجر شود.

غلامرضا صابر، دبیر اجرایی دومین نمایشگاه منطقهای توانمندیهای دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی به میزبانی گیلان نیز در ادامه، از برگزاری این نمایشگاه مجازی به مدت سه روز خبر داد و خاطرنشان کرد: دانشجویان مشارکتکننده در این نمایشگاه از دانشگاههای گیلان، زنجان، قم، خراسان شمالی، سمنان و قزوین هستند.

وی آثار ارسال شده به دومین نمایشگاه منطقهای توانمندیهای دانشجویان دختر را در دو بخش «مد و لباس» و «صنایع دستی» دانست و افزود: در این نمایشگاه 120 اثر در بخش صنایع دستی و 83 اثر در بخش مد و لباس به نمایش گذاشته شده است.

دبیر اجرایی دومین نمایشگاه منطقهای توانمندیهای دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی، با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه مجازی در روز سهشنبه، 11 آذرماه، تصریح کرد: اسامی دانشجویان برگزیده در مراسم اختتامیه اعلام خواهد شد و به سه نفر از برگزیدگان در هر بخش، لوح یادبود و جوایز ارزنده تعلق خواهد گرفت.

صابر، با بیان اینکه علاقمندان به بازدید از نمایشگاه میتواند از 9 لغایت 11 آذرماه به لینک «http://isic.ir/guilan» مراجعه کنند، ادامه داد: مهمترین هدف برگزاری چنین نمایشگاههایی ایجاد زمینه و بستر مناسب ورود دانشجویان به فضای کسب و کار است.

انتهای پیام