سه‌شنبه 17 مهر 1403

برگزاری کرسی علمی - تخصصی «سیاستهای کلی تأمین اجتماعی؛ از ابلاغ تا اجراء»

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
برگزاری کرسی علمی - تخصصی «سیاستهای کلی تأمین اجتماعی؛ از ابلاغ تا اجراء»

به گزارش گروه رفاه خبرگزاری فارس، حوزه «تأمین اجتماعی» یکی از مهمترین موضوعاتی است که نظامهای حقوقی دنیا از دیرباز با آن دست وپنجه نرم می‌کنند و هر یک با توجه به تعریفی که «رفاه» و «تأمین اجتماعی» دارند، نسبت به ارائه خدمت عمومی به شهروندان خود می‌پردازند. سابقه تشکیل نهاد تأمین اجتماعی در کشور ایران نیز به پیش از انقلاب اسلامی بازمی‌گردد و در آن زمان سه حوزه اصلی حمایت از بازنشستگان، ازکارافتادگان و بیکاران و حمایت‌های درمانی از کارگران جزو وظایف اصلی و بنیادین تأمین اجتماعی به شمار می‌رفت. پس از انقلاب اسلامی، اصل 29 قانون اساسی صراحتاً به مسئله تأمین اجتماعی اختصاص یافت و تکلیف دولت در این خصوص را روشن نمود. حال پس از گذشت 43 سال از وقوع انقلاب اسلامی ایران، مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در راستای بند 1 اصل 110 قانون اساسی اقدام به ابلاغ سیاستهای کلی تأمین اجتماعی نموده و چشمانداز جدیدی در این حوزه برای دستگاههای کشور ترسیم کردند.

به همین منظور، پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت در نظر دارد تا راستای تبیین و ترویج سیاستهای کلی تأمین اجتماعی ابلاغی 21/01/1401 مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) و تحلیل و بررسی چالشها و چشم اندازهای نظام تأمین اجتماعی، نشست علمی و تخصصی را با حضور فاطمه قاسمپور عضو کمیسیون اجتماعی و رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، علی حیدری رئیس کارگروه رفاه و تأمین اجتماعی کمیسیون علمی فرهنگی اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی، مجتبی همتی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری و مؤلف کتاب «حقوق تأمین اجتماعی» و محمد غریبشاه کارشناس و متخخص امور اجتماعی برگزار کند.

همچنین در این نشست، گزارش تخصصی - سیاستی «تحلیل و ارزیابی پیشنویس سیاستهای کلی نظام به همراه پیشنهادات اصلاحی» که در کارگروه حکمرانی گروه حقوق و سیاسی پژوهشکده حکمت تهیه و تنظیم شده است مورد ارائه قرار خواهد گرفت.

از جمله حامیان کرسی تخصصی «سیاستهای کلی تأمین اجتماعی؛ از ابلاغ تا اجراء» میتوان به خانه اندیشه ورزان، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران و نیز انجمن علمی علوم سیاسی دانشگاه تهران اشاره کرد.

گفتنی است این نشست به دو صورت حضوری و مجازی در روز دوشنبه مورخ 23 خردادماه 1401 از ساعت 10 الی 12 در خانه اندیشهورزان (خانا) واقع در چهارراه ولیعصر برگزار میگردد و به شرکت کنندگان حضوری در این جلسه «گواهی حضور» اعطاء می شود.

علاقه مندان و متقاضیان حضور در این کرسی تخصصی می‌توانند با ارسال پیام به آیدی @hekmat_ac در تلگرام و بله و یا تماس با شمارههای 66974328-021 و یا 09101456720 ثبت نام کنند.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید تأمین اجتماعی سیاستهای کلی تأمین اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
برگزاری کرسی علمی - تخصصی «سیاستهای کلی تأمین اجتماعی؛ از ابلاغ تا اجراء» 2