دوشنبه 2 مهر 1403

برگزیدگان دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی معرفی شدند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
برگزیدگان دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی معرفی شدند

برگزیدگان دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) در آیین پایانی این رویداد فرهنگی در شوش معرفی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب، صبح امروز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، هیات داوران دوازدهمین دوره شعر رضوی متشکل از سید شبر محسنی، سالم ساری وعدنان غزی ازبین تعداد 66 اثر راه یافته به دبیرخانه جشنواره، 45 اثر را به مرحله نهایی معرفی کردند.

هیات داوران در بخش فصیح هیچ کس را حایز رتبه اول تا سوم ندانست و " محمد فرحات " از کشور لبنان را به عنوان شایسته تقدیر این بخش معرفی کردند. در بخش شعبی، مقام اول به "محمد الهلیچی " ازشهرستان کارون، مقام دوم به " حسین الوایلی " از خرمشهر و مقام سوم به " فرحان الکنانی" از شوش تعلق گرفت.

بر اساس این گزارش هیات داوران در بخش شعبی، "یوسف الشرهانی"، "عبدالحسین الصیاحی " و " محمد جواد الساعدی" از اهواز،" عبدالغنی الحزباوی" از کارون و " سیدمحسن البخانی" از شوش را شایسته تقدیر دانست.

هیات داوران در بخش مقاله " فاطمه پارسی " از تهران را به عنوان شایسته تقدیر این بخش معرفی کرد؛ همچنین در این آیین از حاج عباس حزباوی شاعر و نویسنده فرهیخته خوزستانی به پاس سال‌ها فعالیت و تلاش در حوزه شعر عربی و ولایی تجلیل شد.

این جشنواره شنبه شب در شوش به کار خود پایان داد.

بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آستان قدس رضوی و سایر نهادها و دستگاه‌های عضو جشنواره هرسال برنامه‌هایی متنوع در ارتباط با امام رضا (ع) و ائمه اطهار (ع) در داخل و خارج از کشور با هدف معرفی دیدگاه‌های متفاوت زندگی و سیره ائمه (ع) توسط هنرمندان برگزار می‌کند.

این جشنواره در 18 استان کشور در بخش‌هایی چون شعر فارسی، عربی و ترکی رضوی، تئاتر، فیلم، خوشنویسی، دلنوشته‌ای به امام رضا (ع) و... برگزار می‌شود.

دعبل خزاعی شاعر اهل بیت (ع) مورد عنایت امام رضا (ع) بوده و مرقد مطهرش در شوش واقع است.

انتهای پیام /