جمعه 30 شهریور 1403

بزرگترین پرچم رضوی به اهتزاز در آمد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
بزرگترین پرچم رضوی به اهتزاز در آمد

به گزارش روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد؛ این مراسم با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران، سید محمدحسین حجازی مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، محسن نایبی معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران، علیرضا نادعلی عضو شورای شهر، احمد صادقی مسئول آستان قدس رضوی شهر تهران و جمعی از خادمیاران ساکن شهر تهران در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار شد. سید محمدحسین حجازی...

به گزارش روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد؛ این مراسم با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران، سید محمدحسین حجازی مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، محسن نایبی معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران، علیرضا نادعلی عضو شورای شهر، احمد صادقی مسئول آستان قدس رضوی شهر تهران و جمعی از خادمیاران ساکن شهر تهران در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار شد.

سید محمدحسین حجازی مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در این مراسم که روز جمعه 21 اردیبهشت ماه در بوستان مشاهیر برگزار شد، بیان کرد: آغاز دهه کرامت امسال با دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم تقارن شده است و ان‌شاالله این روز عظیم را پر برکت می‌کند تا سرنوشت کشور ما توسط اهل بیت پربارتر شود و همراه با عاقبت به خیری برای کشورمان باشد.

او ادامه داد: امروز اینجا هستیم تا ارادتمان را به حضرت شمس الشموس نشان دهیم؛ این پرچم همواره در اهتزاز بوده وهست و ان‌شاالله از تولد تا آخرین لحظه زندگی‌مان ارادتمند حضرتش بوده و خواهیم بود. اهتزاز پرچم سبز رضوی بر مرتفع‌ترین سازه پرچم ایران اتفاق بزرگی است و امیدوارم رایحه دلنوازش جان تهرانی‌ها را بنوازد و حلاوت نام و یاد امام مهربانمان به همه‌ی همشهریان عزیزمان آرامش خاطر عنایت فرماید.

مدیر عامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد گفت: منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد به خود می‌بالد که میزبان همیشگی بزرگترین پرچم جمهوری اسلامی ایران، بزرگترین پرچم عزای سیدالشهدا و بزرگترین پرچم رضوی است. همچنین امانت‌دار هویت و اعتقاد مردم غیرتمند و با اراده و انقلابی ایران عزیز اسلامی است. امیدواریم بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای ایران عزیز و ایرانیان پر افتخار و تهرانیان گرامی باشیم.

در مراسم اهتزاز پرچم سبز رضوی که با دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم همزمان شده است، صندوق رای سیاری در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد مستقر شد.

همچنین علیرضا فخاری استاندار تهران نیز با حضور در این مراسم، گفت: خوشحالیم از اینکه امروز با بالا بردن این پرچم به عنوان نماد عظمت، بزرگی و قداست حرم رضوی در کنار هم برای تدوین شانیت و مقام والای امامت و ولایت کنار هم جمع شدیم. امروز ما در کنار امام همام شاهد رشد و توسعه کشور هستیم و زمینه‌ی بروز خلاقیت‌های ایرانی توام با عزت از دسترس خارج نیست و همواره شاهد پیروزی‌ها و علو درجات ایران رفیع هستیم.

او افزود: ما امروز در کنار عظمت بدست آمده از مقام عمومی توانستیم بر اساس یک تدبیر بزرگ در یک جایگاه رفیع در سطح منطقه قرار بگیریم و آن را مدیون حمایت و نگاه شمس الشموس آقا امام رضا (ع) هستیم و اگر ما ایرانیان تکیه گاهی در سطح منطقه به غیر از آقا امام رضا (ع) می‌داشتیم باید در این همه توفیقاتی که برای ما حاصل شده است، تردید می‌کردیم. ما امروز در فضای بسیار زیبایی قرار داریم، دور دوم انتخابات مجلس در تهران بزرگ است و بر اساس تقاضا‌هایی که داشتیم ساعت انتخابات را دو ساعت دیگر تمدید کردیم و از همین جا تقاضا می‌کنم در این آزمون سیاسی بزرگ که قدرت ملی را تولید می‌کند و ظرفیت‌های بزرگ اجتماعی را فراهم می‌سازد، استفاده کنید و اگر تا این ساعت توفیق حضور در پای صندوق‌های رای نداشتید، از فرصت به وجود آمده استفاده کنید.

استاندار تهران اظهار امیدواری کرد: خداوند به همه توفیق دهد در راستای حفظ شانیت مردم عزیزمان به ویژه همشهریان عزیز در تهران بزرگ همواره خدمتگذرا باشیم.

علیرضا نادعلی عضو شورای شهر ومسئول فرهنگی و اجتماعی کانون آستان رضوی شهر تهران نیز به نمایندگی از کانون خدمت رضوی تهران طی سخنان کوتاهی بیان کرد: ان‌شاالله دهه کرامت که روز آغازش را در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد شروع می‌کنیم برای کل کشور دهه‌ای پربرکت باشد چرا که با میلاد حضرت معصومه (س) آغاز شده است و با جشن با شکوه امام رضایی‌ها در تهران به پایان می‌رسد.

او ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در طول ده روز، به برکت امام رضا (ع) در میادین تهران جشنواره خوب رضوی را داشته باشیم. برنامه‌هایی که در تهران به عنوان پایتخت انجام می‌شود ملی است و ان‌شاالله بتوانیم در کشور به توزیع فرهنگ امام رضا (ع) مفتخر باشیم.

بزرگ‌ترین پرچم سبز رضوی به مساحت تقریبی 1200 متر مربع و 300 کیلوگرم وزن به ابعاد 22 در 44 متر مربع با منقبت خوانی صادق شیخ‌زاده همراه با نواختن دمام و سنج در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد برافراشته شد. در انتهای این برنامه، هزاران بادکنک سبز با پرچم فلسطین به یاد مردم مظلوم غزه در آسمان تهران رها شد.