سه‌شنبه 24 مهر 1403

بسته حمایتی برای شرکت های فناور البرز پیش بینی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بسته حمایتی برای شرکت های فناور البرز پیش بینی شد

کرج - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری البرز گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و بوجود آمدن مشکلاتی برای شرکت های فناور بسته ای حمایتی برای بهبود بخشیدن به شرایط این شرکت ها پیش بینی شده است.

عطاء الله ربانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براین اساس بخشودگی 100 درصدی اجاره بهای واحد های مستقر فعال مرکز رشد و پارک در فروردین ماه سال جاری، موافقت با تقاضای واحد ها مبنی بر استمهال بدهی ها، تمدید سه تا 6 ماهه مهلت هسته ها، شرکت های پیش رشد و رشد برای رسیدن به سطح بالاتر (از پیش رشد به رشد و یا رشد به پارک) که به دلیل ویروس کرونا نتوانسته بودند استاندارهای لازم (انتقال وضعیت) را اخذ کنند از جمله اقدامات در این بسته حمایتی است.

وی ادامه داد: استمهال چندماهه درخواست تمدید انعقاد قراردادهای سال جاری و ارایه فضا با شرایط ویژه به شرکت هایی که تولید محصول در مقابله با بیماری "کرونا" را دارند از دیگر حمایت های پیش بینی شده برای شرکت های فناور در دوران کرونا است. ربانی گفت: علاوه براین پارک علم و فناوری با ارایه مشاوره برخط و تلفنی در زمینه نحوه اخذ مجوزها، بازار یابی، تجاری سازی، بهبود خط تولید به صورت رایگان به شرکت هایی که به دنبال عملکرد در شرایط موجود هستند توانسته کمک شایانی به این شرکت ها کند. وی اظهار داشت: همچنین مهیا کردن تسهیلات برای شرکت های موثر و فعال در مبارزه با ویروس کرونا و معرفی آنها به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای اخذ تسهیلات سرمایه در گردش کم بهره و تسهیلات کم بهره ویژه تجاری سازی از دیگر اقدامات این پارک بوده است.

ربانی افزود: پارک علم و فناوری البرز با رایزنی، مذاکره و مکاتبه با دانشگاه علوم پزشکی، سازمان غذا و دارو وسازمان صنعت معدن و تجارت این استان مسیر را برای اخذ مجوز برای محصولات مرتبط با حوزه کرونا هموار تر کرده است. رییس پارک علم و فناوری البرز گفت: این پارک همچنین با معرفی محصولات موثر و مورد نیاز برای مبارزه با کووید 19 مانند ژل ها و اسپری های ضد عفونی کننده، تونل ضدعفونی کننده، تب سنج لیزری از طریق مکاتبه با سازمان های مختلف و استفاده از رسانه ها، گام مهمی در زمینه تولید محصولات مقابله با ویروس کرونا برداشته است.

از 185 شرکت دانش بنیان و فناور استان البرز،، 175 شرکت در پارک علم و فناوری این استان فعالیت می کنند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*