چهارشنبه 18 مهر 1403

بسیج در بزنگاه کرونا موثر و یاری‌بخش بوده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بسیج در بزنگاه کرونا موثر و یاری‌بخش بوده است

اصفهان - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن گفت: بسیج به عنوان بازوی نیروبخش همانند سایر میدان ها و آزمون ها در بزنگاه کرونا نیز یاری بخش و موثر بوده است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ سیدفضل الله بهرامی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روحیه و تفکر بسیجی در بین مسئولان راهگشای مشکلات خواهد بود، افزود: بسیج به عنوان بزرگترین تشکل اسلامی در جهان، نیرویی مکمل و اثرگذار است که مصداق آن را در بزنگاه های مختلف دیده ایم.

وی با بیان اینکه برنامه های بسیج امسال بیشتر به سمت و سوی مبارزه با شیوع بیماری کووید 19 و تلاش در جهت کمک به حفظ سلامت مردم است، افزود: بیش از 10 هزار بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و 127 میلیون تومان همزمان با شیوع کرونا طی 2 مرحله "رزمایش کمک مومنانه" در فریدن توزیع شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن ادامه داد: اعمال محدودیت ها و تعطیلی ها ویروس کرونا را از بین نمی برد اما کاهش می دهد در این میان فرهنگسازی برای قطع زنجیره ارتباط و رعایت توصیه های بهداشتی کارساز خواهد بود.

بهرامی اهدای 18 کمک جهیزیه در قالب طرح کریمانه، طرح های محرومیت زدایی، طرح حافظان سلامت (محله محور و خانه به خانه) و طرح کرامت با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهرستان را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

بهرامی از اجرای نزدیک به 50 عنوان برنامه در هفته بسیج در فریدن خبر داد.

وی آذین بندی پایگاه ها و مساجد، تولید و نشر محتوا در فضای مجازی، دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس، برگزاری محفل شهدایی در محله ها، نشست های روشنگری، برگزاری یادواره های مجازی شهدا، تهیه بسته های معیشتی با توجه به شیوع کرونا، پویش سلیمانی ها (هر پایگاه، یک خدمت)، برگزاری انواع مسابقه، اجرای طرح خدمت اجتماعی، اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم، تهیه و توزیع هفت جهیزیه یارانه ای برای نیازمندان، تجلیل ازبسیجیان نمونه، استقرار ایستگاه سلامت در راستای مقابله با کرونا، غبارروبی گلزار شهدا، اجرای مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه، برگزاری دوره های آموزشی، طرح خرید البسه گرم و پرداخت بدهی نیازمندان را از مهمترین برنامه های هفته بسیج ذکر کرد که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی اجرا می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن اجرای گام دوم انقلاب با محوریت مشارکت دادن مردم در اداره حکومت اسلامی و دفاع از آرمان و ارزش های انقلاب اسلامی از مهمترین وظایف بسیج در عصر حاضر برشمرد.

بهرامی با بیان اینکه بسیج حیات خود را از اندیشه های امام خمینی (ره) و بصیرت را از مکتب امام حسین گرفته است، افزود: بسیج سیاسی است اما سیاست زده نیست چرا که خود بزرگترین جناح است آنچه اهمیت دارد موضوع مهم انقلابی گری است.

به گفته وی راهبرد بسیج، فعالیت های فراجناحی و کار جهادی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن با بیان این که پیشرفت های کشور مرهون تفکر بسیجی است، گفت: بسیج نباید به نفع منافع سیاسی مصادره شود و این نهاد متعلق به همه مردم است.

وی افزود: بسیج نه تنها برای کشور بلکه برای جهان تعیین کننده و تغییر دهنده است و تفکر بسیجی به سرتاسر دنیا صادر شده است.

30 آبان‌ماه تا پنجم آذرماه در تقویم ملی به عنوان هفته و پنجم آذرماه به عنوان روز بسیج نامگذاری شد.

فریدن از نظر شیوع کرونا در فهرست شهرهای قرمز است.

فریدن با 2 شهر، 28 روستا و جمعیت افزون بر 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان اصفهان واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*