جمعه 20 مهر 1403

بسیج طلاب استان مرکزی 100 هزار ماسک تولید کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بسیج طلاب استان مرکزی 100 هزار ماسک تولید کرد

اراک - ایرنا - رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان مرکزی گفت: 100 هزار ماسک یکبارمصرف و سه‌لایه از سوی طلاب جهادی این نهاد انقلابی تولید و به صورت رایگان در نقاط مختلف استان توزیع شد.

حجت‌الاسلام ابوالفضل رجبی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سه کارگاه تولید ماسک با هدف مقابله با گسترش ویروس کرونا از سوی سازمان بسیج طلاب استان مرکزی تجهیز و 380 طلبه در 2 شیفت کاری در این کارگاه‌ها فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: بیش از 10 هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده نیز در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا از سوی گروه‌های جهادی طلاب و با همکاری جمعیت هلال اهمر استان مرکزی بسته بندی و در مناطق مختلف استان توزیع شد.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان مرکزی بیان کرد: بیش از یک‌هزار و 800 بسته معیشتی نیز به ارزش هر بسته سه تا 6 میلیون ریال در قالب رزمایش کمک مومنانه در نقاط مختلف این استان توزیع شد.

حجت‌الاسلام رجبی اظهار داشت: 380 طلبه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون در حوزه‌های مختلف تولید ماسک، توزیع مواد ضدعفونی کننده، ضدعفونی کردن معابر، مساجد و اماکن عمومی و توزیع بسته‌های معیشتی مشارکت دارند.

وی افزود: سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان مرکزی، تا برچیده شدن این میهمان ناخوانده از پا ننشسته و در کنا مردم تا نابودی این ویروس منحوس در این میدان جهاد و ایثار باقی می‌ماند.

بیش از پنج هزار طلبه برادر و خواهر در 28 حوزه علمیه استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

بر اساس اعلام کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 137 هزار و 724 نفر تا پنجم خرداد 99 به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 34 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 7 هزار و 451 رسید.