شنبه 29 اردیبهشت 1403

بسیج ماسک مورد نیاز مردم البرز را تامین می کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بسیج ماسک مورد نیاز مردم البرز را تامین می کند

کرج - ایرنا - رییس سازمان بسیج اصناف استان اعلام کرد که این سازمان با همکاری سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز از امروز برای تامین ماسک بهداشتی مورد نیاز مردم استان اقدام خواهد کرد.

سرهنگ پاسدار علی ترکاشوند روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تامین ماسک های بهداشتی، بسیج اصناف استان با تعامل با اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مسوولیت تامین ماسک در البرز را عهده دار شد.

وی افزود: بر همین اساس بسیج اصناف استان با یکی از کارخانه های بزرگ تولیدکننده مواد اولیه تولید ماسک (شرکت بافتینه) قراردادی برای تامین 18 میلیون متر پارچه با کیفیت بالای تولید ماسک منعقد کرده است.

وی با بیان اینکه این پارچه ها در سطح 22 کارگاه تولیدی ماسک توزیع خواهد شد، اظهار داشت: این کارگاه ها ظرفیت تولید روزانه بیش از یک میلیون و 200 هزار عدد ماسک بهداشتی را دارند.

البرز قطب تولید ماسک در کشور است

ترکاشوند، استان البرز را یکی از استان های پیشرو و پیشتاز در تولید ماسک دانست که با تولید روزانه این تعداد ماسک می تواند نیاز کل استان را مرتفع کند.

وی گفت: با توجه به اینکه از دوره اضطرار و کمبود ماسک عبور کرده و به سوی کیفی سازی تولید می رویم به همین لحاط می توانیم اقدام به صادرات ماسک به دیگر استان ها داشته باشیم.

رییس سازمان بسیج اصناف استان البرز از مردم به صورت جدی خواست تا از ماسک های غیراستاندارد و غیربهداشتی به هیچ وجه استفاده نکنند و ماسک هایی را استفاده کنند که دارای لایه میانی استاندارد «ملت بلون» و «اس ام اس» باشد.

توزیع ماسک های بهداشتی به صورت مستقیم از طریق بسیج اصناف البرز

ترکاشوند با بیان اینکه ماسک های دیگر جوابگو برای جلوگیری از ابتلا به بیماری نیستند، گفت: ارگان ها، سازمان ها، نهادها، داروخانه ها و مردم می توانند برای تامین ماسک بهداشتی مورد نیازشان به صورت مستقیم به سازمان بسیج اصناف استان مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مراجعه و اقدام به انعقاد قرارداد برای تهیه ماسک بکنند.

وی افزود: سازمان بسیج اصناف با این اقدام واسطه گری را حذف کرده و ماسک ها را با قیمتی پایین تر از قیمت مصوب دانشگاه علوم پزشکی (هر عدد1500 تومان) به فروش می رساند.

*س_برچسب‌ها_س*