یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

بنغازی

بنغازی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اندیشکده بروکینگز در مطلبی به قلم توماس رایت نوشت: در 6 اکتبر 1980، دونالد ترامپ مصاحبه‌ای با رونا بارت، یکی از مشهورترین روزنامه‌نگاران آمریکایی انجام داد. چند هفته بیشتر از پایان بحران گروگانگیری و پیروزی رونالد ریگان در انتخابات ریاست جمهوری بر جیمی کارتر نگذشته بود. گفتنی است که در جریان گروگانگیری، ایران 52 دیپلمات آمریکایی برای 444 روز گروگان گرفت.

وب‌گاه عصر ایران

در مقابل، دولت های روسیه، مصر، امارات و یونان از دولت خلیفه حفتر حمایت می کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تشدید جنگ قدرت در کشور آفریقایی لیبی و تلاش های سیاسی منطقه ای و بین المللی موجب شد تا برلین پایتخت آلمان فردا (یکشنبه) میزبان کنفرانسی برای تعیین سرنوشت و حل اختلافات طرفهای درگیر در لیبی شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه "، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان که برای دیدار با "ژنرال حفتر"، رهبر نیرو‌های موسوم به ارتش ملی لیبی به بنغازی رفته است از موافقت حفتر برای برقراری آتش بس در لیبی خبر داد. این در حالی است که ژنرال حفتر چندی پیش در مسکو حاضر به امضای توافق آتش بس با دولت وفاق ملی لیبی نشده بود. "هایکو ماس" بعد از یک گفتگوی...

خبرگزاری دانا

وزیر خارجه آلمان از موافقت ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی با آتش بس در این کشور خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: همزمان با ادامه رایزنی‌های بین‌المللی در مورد اوضاع لیبی، «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق لیبی امروز وارد آتن پایتخت یونان شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - در آستانه برگزاری نشست بین المللی برلین با موضوع بحران لیبی، «جوزپه کونته» نخست وزیر ایتالیا امروز (پنج شنبه) وارد الجزایر شد و «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان نیز همزمان به لیبی سفر کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

4 گمانه زنی درباره سقوط هواپیمای اوکراینی وجود دارد.

خبرگزاری دانا

مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در مصاحبه‌ای مدعی شده است که ترور سردار «قاسم سلیمانی» احتمال مذاکره با ایران را افزایش داده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

گزارش ستاد کل نیروهای مسلح ایران مبنی بر بروز خطای انسانی در سرنگونی پرواز شماره 752 تهران - کی‌یف و پذیرش صادقانه مسؤولیت آن 3 روز پس از حادثه، در نوع خود قابل تأمل است.

خبرگزاری دانا

موارد متعددی در تاریخ هوانوردی از شلیک جنگنده‌ها یا سامانه‌های پدافندی به پروازهای غیرنظامی و مسافری در جهان وجود دارد که برخی از آنها منجر به وقوع فجایع شده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - واشنگتن پست امروز گزارش داد: ادعای روز گذشته دونالد ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز مبنی بر اینکه سردار سلیمانی قصد حمله به چهار سفارتخانه آمریکا را داشت، نوشت که این ادعا با یافته‌های دستگاه‌های اطلاعاتی در این زمینه منافات دارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

موارد متعددی در تاریخ هوانوردی از شلیک جنگنده‌ها یا سامانه‌های پدافندی به پروازهای غیرنظامی و مسافری در جهان وجود دارد که برخی از آنها منجر به وقوع فجایع شده‌اند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز ضمن طرح این ادعا که حمله برای ترور سپهبد قاسم سلیمانی مانع از بروز "بنغازی دیگری" شد، تاکید کرد: دولت عراق اگر می‌خواهد نیروهای آمریکایی از این کشور خارج شوند، باید هزینه‌های صرف شده آمریکا در عراق را به مالیات دهندگان آمریکایی‌ها پرداخت کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دونالد ترامپ در سخنرانی بامداد جمعه خود با اشاره به حملات انتقام جویانه ایران علیه پایگاه‌های این کشور در عراق مدعی شد که همه را از وقوع جنگی بزرگ نجات داده است.